donderdag 31 juli 2014

Alweer over boeken

Gisteren ben ik weer naar de kringloop geweest en alweer geslaagd voor 20 nieuwe boeken voor een kwartje per stuk net als vorige week! Dit keer veel van buitenlandse auteurs van de Novib uitgever en De Geus. Toch wel leuk om wat meer achtergrond zo te lezen van andere culturen. Dit is gekomen doordat ik onlangs een Bookazine had gelezen: Eenzaam heden.

Mijn boekenkast met romans/thrillers is nog mooi opgeruimd omdat ik de boeken daar met 2 rijen heb gezet op de planken en toch lijkt het zo dat het vrij open is. Ook deze nieuwe pasten nog steeds goed erin.

Er staat inmiddels ook weer een doos met een kleine 20 boeken klaar om de volgende keer in te leveren die her en der weer zijn verzameld of uitgelezen. Er gaan er gelukkig ook steeds weg.
Ik zag enkele van mijn eigen boeken ook weer terug in het actierek van de kringloop. Vooral de afgeschreven biebboeken. Die ben ik nu vooral ook het eerst aan het  lezen want die ogen het minst mooi in de boekenkast tenslotte.

Ook nog geslaagd voor een zak met katoenen haakgaren voor 2,50. Zal ongeveer ook een kwartje per stuk zijn. Wat ben ik weer goed geslaagd. Geeft zo'n kickgevoel altijd om voor weinig goed te slagen :-) Nu voor 5 euro 20 boeken. Ik hoef niet naar een data te kijken ze in te leveren, gewoon lezen wanneer ik er zin in heb. Heerlijk! Momenteel ben ik met thrillers bezig. Dan is een ander soort boek een fijne afwisseling.

Ik neem de boeken overigens altijd even af met een uitgewrongen doekje met sop en daarna een droge erover. Je wilt niet weten wat schoon oogt, hoe vies zo'n doekje wordt. Dat is een gewoonte wat ik vroeger ook altijd deed met biebboeken. Ik heb geen smetvrees hoor, maar ik doe dit gewoon omdat zoveel mensen hun handen niet wassen en met behoorlijk vieze handen lezen anders zou na 1 boek afnemen een doekje niet zo vies worden...

Wat ik ook sinds anderhalf jaar bijhoudt en best veel werk is, maar o zo handig blijkt, is een spreadsheet bijhouden van gekochte/gekregen boeken. Een sheet met alles in volgorde wanneer ik ze kocht of kreeg en verder sheets apart per genre in hetzelfde bestand. Zo handig is dat om te zien welke ik heb zonder de hele boekenkast onderste boven te halen! Ik zet er ook bij als het weer de deur uit is zodat ik zie welke ik gelezen heb. Dat is even 5 of 10 minuten werk per keer, maar heeft zijn nut voor mij al vaak genoeg bewezen.

1 opmerking:

Hartelijk dank voor je reactie.