zaterdag 24 mei 2014

Oranjegekte

Je kunt geen winkel binnen komen of de oranje overbodigheden lonken de oranje-aanbidders je al tegemoet. Het wordt met het jaar meer uitgebreid en met liefst nog een tandje erger. Een petje en één vlaggetje is niet meer genoeg. De meest gekke dingen kom je al tegen met en zonder geluid. Zelfs bij de kringlopen ontkom je niet meer aan de oranje snuisterijen van grote toeters, grote hoeden tot aparte jurkjes toe. De commerciële zaken proberen je te lonken met oranje rommeltjes als extra erbij te geven. Ik hoop altijd maar dat net in die tijd geen huishoudelijk apparaat het begeeft, want mij maken ze daar echt niet blij mee en heb veel liever een korting.
Wat moet je toch allemaal met die eenmalige zooi? De vorige keer werden we overvoerd met bijvoorbeeld oranje wuppies die we ook weer konden inleveren achteraf. Wat zou het nu worden? In mijn huis slingert wel bewust 1 wuppie als speelgoed voor de poezen die daar een onnatuurlijk muis in zien en die op de gekste plekken ineens weer opduikt.
Ik ben de oranje kleur nu al zo beu en alles moet nog starten...  Het lijkt me toch echt niet dat ik de enige uitzondering daarin ben. Er zal genoeg aan verdiend worden anders lagen de winkels niet zo vol.
Als consuminderaar ga ik er met een grote boog omheen en hoef geen moeite te doen er alsnog voor te zwichten. Zelfs niet als al het gebak straks ook nog alleen oranje is en voor 35% een dag later wordt aangeboden. Soort principekwestie zeg maar :-)

2 opmerkingen:

  1. Haha, hier ook geen oranje troep. Ik heb al een huis gezien met die vlaggetjes. Het maakt nog lawaai ook. Ware terreur al dat oranje. En nu maar hopen dat Oranje gauw eruit ligt. Ach, zo erg vind ik die sport ook weer niet.
    Groetjes, Trees Die best van oranje houdt, maar niet nu.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens mij gaat de wereld nog eens aan dergelijke troep ten onder!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.