zondag 18 mei 2014

Haastige spoed

's Morgens vroeg dacht ik ineens eraan dat de grijze bak nog buiten moest. Heel gedoe altijd omdat de hond anders kan ontsnappen, moet de achterdeur eerst dicht en dan pas de poort open. Snel de bak naar voren gereden en dan ineens kan ik de sleutel nergens meer vinden. Blijkt deze afgebroken te zijn en ligt op de grond! Daar sta ik dan in oude plunje, telefoon binnen, dochter de deur uit en de hele vrije dag nog voor me! En niet te vergeten het was de regenweek! Ik probeerde het met een kleine magneet en daarmee kwam het stukje 1 mm  naar voren, maar ik kon het helaas nog niet pakken.
De poort stond gelukkig open en zo kon ik wel bij de andere kant van het slot. Door er een andere sleutel in te steken kwam het stukje nog 1 mm eruit en kon ik met een hoop gefriemel en gedraai dan toch na drie kwartier dat stukje eruit krijgen. Dat was opgelost, nu moest ik nog naar binnen en de achterdeur zat op slot!

Zeker zo'n 10 jaar geleden had ik 'ergens' een reservesleutel, maar geen idee meer waar en waarvan. Na flink zoeken toch gevonden en via de voordeur kon ik weer naar binnen. De kromme reservesleutel van de poort had ik gelukkig ook nog bewaard en zo kon de hond toch ook weer naar buiten. Nu weer wat sleutels laten maken. En zo blijf je bezig.

1 opmerking:

  1. pff herkenbaar , ik was net getrouwd en we woonden net in ons nieuwe huis in een plaats waar ik nog maar weinig mensen kende, en ik ging smorgens vroeg de ramen lappen , ik was net begonnen toen de deur ineens in het slot viel en daar stond ik dan, nou ja eerst maar de ramen verder gelapt en toen maar lopend naar een collega van toen mijn man die gelukkig wel in de dezelfde wijk woonde en gelukkig was zijn vrouw thuis en ook al op, toen geprobeerd mijn toenmalige man te bellen om te vragen of hij zijn sleutel kon brengen, maar op de kazerne waar hij werkte vertelden ze mij dat hij op oefening was de hele dag en pas savonds weer thuis kam, dus noodgedwongen de hele dag bij de collega thuis gewacht tot hij weer thuis kwam. daarna ook heel snel een reservesleutel in de tuin verstopt en een bij de collega afgegeven.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.