woensdag 26 februari 2014

Vervanging tandpasta

Sinds een paar jaar was ik overgestapt van gewone tandpasta naar eentje die beter verantwoord is van Weleda met zout. Die beviel me goed. Het was best moeilijk om een gewone zonder fluor te vinden, want dat wil ik gewoonweg niet in mijn tandpasta, hoe weinig je er ook van binnen krijgt, na jaren is dat toch een hele berg.
Ik was ook best wel tevreden met met zoutige Weleda en sinds die tijd had ik ook geen tandsteen bij een tandartsbezoek. Ik ben echter nu overgestapt naar nog een goedkopere versie namelijk gewoon bakpoeder oftewel natriumbicarbonaat. Niet in een potje om de tandenborstel in te dopen, nee gewoon een beetje in je handpalm, natte tandenborstel erover en poetsen maar. Je mond voelt daarna echt fris aan, net als bij tandpasta. De kosten vallen in het niet met een tube tandpasta!
Echt een consuminderartikel wat ook goed werkt.
Het kan ook met kokosvet of gecombineerd met natriumbicarbonaat. Voelt beide lekker fris aan. Ik wissel het een beetje af.

Ik koop een een grote bus natriumbicarbonaat (denk aan grootte van grootste Herbamare bus) bij een bioshop net over de grens in Belgiƫ omdat ik deze hier nog niet tegen ben gekomen in de winkels waar ik boodschappen doe. Het kost dan ongeveer 5 euro. Daar doe je echt heel lang mee.

Als ik ooit het zuur heb, hoef ik ook niet de bekende zuurremmers te nemen en is een beetje opgelost natirumbicarbonaat in water ook een probaat middel. Bij mij tenminste dan :-)

3 opmerkingen:

  1. ik koop het bij de toko, maar heb ergens gelezen dat je er maar heel weinig mee moet poetsen, het maakt je tanden wit, maar zou ze ook aantasten!? haalt glazuur weg ?
    ik ben er zelf voorzichtig mee, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja ik zou er ook voorzichtig mee omgaan. Het schijnt inderdaad niet zo'n onschuldig middel te zijn ook niet voor de maag.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.