vrijdag 29 november 2013

Olijfzeep en verschillende prijzen

Dat ik fan ben van olijfzeep, heb ik al in diverse blogjes aangegeven. In het begin kocht ik geregeld Aleppo, een zeep uit Syrië. Maar de basis vette olijfolie is voor mij belangrijkste. Onbekend merk is ook goed. De prijzen van deze zepen kunnen ook aardig uiteen lopen. Van 3 tot 15 euro en daar tussen in! Je doet erg lang met zo vierkant stuk.

Mijn dochter ging in september naar Griekenland en vroeg wat ze voor me mee moest brengen: olijfzeep, zo puur (vet) mogelijk. Wat een verschil in prijs met hier! Drie stukken grote, vierkante olijfzeep voor € 1,20. Dat is dus maar 40 cent per blok! Terwijl wij voor zo'n stuk al snel 3,95 betalen. Ook nog 2 hele grote zepen, ook maar van 45 cent of zo. Wat een verschil met wat we hier voor betalen. Gaat er echt zoveel op aan invoerrechten en tussenhandel? Dit kwam daar ook uit een winkel dus daar is vast ook een groothandel nog geweest. Het kan volgens mij dus echt wel goedkoper.

Voorlopig kan ik weer heel lang vooruit met de gekregen olijfzeep :-) Ik gebruik deze met douchen en met haren wassen. ik gebruik ook een natuurlijk shampoo ter afwisseling overigens, zeg maar 1:2 = olijfzeep:shampoo.

8 opmerkingen:

  1. Ik kocht marseillezeep gewoon in een franse supermarkt. Scheelt ook zoveel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik gebruik olijfzeep voor mijn haren en het valt niet meer uit. Groeten Tony

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kocht het voor 50 eurocent op de rommelmarkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. In Amsterdam,bij een Turks winkeltje naast B.lokker in de Javastraat, zijn ze 1,50. Als je er meer koopt krijg je korting. Laatst kocht ik 10 stukken voor 10 euro. Groetjes Turf.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik woon in het zuiden en ben ze hier nog niet zo goedkoop tegen gekomen!

      Verwijderen
  5. In een wijk met veel Turkse winkeltjes heb je de meeste kans. Ben zelf ook een aantal winkeltjes afgegaan en gewoon gevraagd. Het is Aleppozeep, en goede want het blijft drijven in water. (dat is de test, las ik ergens) Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik weet dat de zeep zo heet, maar juist de merkloze zepen zijn een stuk goedkoper :-) Ik wil nu geen Aleppo zeep (= Syrië).

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.