maandag 24 juni 2013

Wekelijkse boodschappen

Eigenlijk heb ik een hekel aan boodschappen doen. Altijd weer dezelfde  handelingen en keuzes in ook dezelfde winkels. Het enige wat het boeiend houdt, zijn voor mij de aanbiedingen en kortingen. Dat is een soort sport geworden wat een kick geeft. Bepaalde producten koop ik zelfs niet eens als ze niet in de aanbieding zijn. Ik ga direct bij het binnen komen naar de bak met afgeprijsde producten. Wekelijks kan dat anders zijn en dat maakt het leuk. Heb ik ze nodig? Ja en nee. Het is vaak ook om de voorraad weer aan te vullen. De data liggen vaak zelfs ver in het verschiet gewoon omdat ze bv niet worden aangevuld in de schappen of een ander etiket hebben gekregen of zelfs gene etiket meer hebben. Afgelopen maand kon ik bv goed scoren op diverse voedingssupplementen van een goed merk O met data ergens in 2015. Ook neem ik altijd het brood wat in de reclame is. Ik kan gewoonweg niet constant hetzelfde brood (natuurwinkel) eten en heb daarin beslist variatie nodig. Zodoende heb ik steeds het goedkoopste brood wat dan ongeveer dezelfde prijs heeft als in de supers. Is de quinoa of zijn de linzen in de aanbieding, hup meteen 6 pakken in voorraad. En zo met meer producten. Eigenlijk is het gewoon hamsteren :-)
Zo is er in mijn buurt nog een natuurwinkel en die heeft echt nooit aanbiedingen. Dat is gewoon saai als je daar boodschappen gaat doen. Het boodschappen doen moet toch nog wel een leuke kant hebben. Voor mij is dat dus de koopjesjacht op afgeprijsde producten en de aanbiedingen!

2 opmerkingen:

  1. Dan eet je daardoor hel gevarieerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat
    geld niet voor de aanbiedingen in supermarkten , het is me de afgelopen maanden opgevallen dat bepaalde aanbiedingen steeds weer terugkomen. zo viel het me op dat bijvoorbeeld knakworstjes van de unox zeer vaak in de aanbieding zijn , net als bier van heineken en frisdranken van coca cola, deze merken koop ik zelf nooit, dus ik heb meestal niet veel aan de aanbiedingen of het moet gaan om groente en fruit.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.