vrijdag 28 juni 2013

Niet zo weg van spaarlampen

Ik had een voorraadje gewone lampen en een half jaar geleden wat nieuwe spaarlampen in mijn keukenlamp gezet. Om ten eerste aan dat rare spaarlamplicht te wennen, maar ook om eens te testen hoe lang ze meegaan. Je zou denken dat de dure 'duurzame' spaarlamp langer mee zal gaan, maar niets is minder waar. De gewone kaarslampjes doen het nog allemaal en ik moet nu de tweede spaarlamp al gaan vervangen van de drie. Zo duurzaam vind ik ze dus niet! Gezond al helemaal niet. De bespaarde kosten aan energie wegen niet op aan de betaalde lampen zelf. Over het licht zelf maar helemaal niet te hebben. Kortom ik ben nu zelfs duurder uit. Gelukkig dat ik nog wat in voorraad heb aan gewone kaarslampjes en hoop dan maar dat de kwaliteit van de spaarlampen straks wat beter is geworden. Keuze is er helaas niet meer bij. Straks moeten we nog noodgedwongen terug naar echte kaarsen als het zo doorgaat met de energiekosten ;-)

5 opmerkingen:

  1. Ik had heel burgerlijk ongehoorzaam een grote voorraad gloeilampen ingeslagen voordat ze uit de handel werden genomen. Spaarlampen haat ik, en ledlampen en halogeenlampen gaan veel te snel kapot! Maar de gloeilampen gaan gek genoeg jaren mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Spaarlampen zijn volgens mij al weer ingehaald door LED lampen. Ik heb overal in huis LED, er gaat maar zelden eentje stuk en bij bedrijven als led it light zit er garantie op.

    http://inenomdekas.wordpress.com/2013/07/01/moestuin-maandag-8

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het kan ook best een LED lampje zijn hoor, maar in ieder geval leggen ze eerder het loodje dan de ouderwetse goedkopere gloeilamp.

      Verwijderen
  3. Ikea, ik heb nu als zes jaar de spaarlampen, geen gezoem, gen akelig licht, nog geen enkele hoeven vervangen. Laatst een paar ledlampen meegenomen, prima spul en voor een fatsoenlijke prijs..

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.