maandag 27 mei 2013

Tweedehandse afstandsbediening

Sinds vorige week kunnen we via glasvezel televisie bekijken. Helaas kan ik niet meer alle zenders aan en kan dat met een universele afstandbediening niet ingesteld worden, omdat je niet kunt doorklikken in het menu. De twee originele zappers zijn helaas door de hond in zijn puppie jaren onbruikbaar gemaakt en had ik wel nog bewaard... De monteur stelde al voor de originele 'ergens' te lenen om de tv in te kunnen stellen want de universele doet het prima voor al het andere gebruik. Ik weet echter niemand wie deze zapper zou hebben. Nieuw zijn ze nu 45 euro en best prijzig voor 'even' dus. Bij de kringloop liggen ze voor € 1,50. Alleen ooit gezien hoe vies die eruit zien...? Brrrrr. Ik ben echt niet van de smetvrezerige, dat kan ook niet als je dieren hebt, maar je moet er niet aan denken wat er allemaal voor bacteriĆ«n en menselijke afvalstoffen daarop zitten. Bij de meeste daar ligt het 'vuil' er dik bovenop. Nou moet ik zeggen dat ik dat zelf ook maar misschien 4 x per jaar schoonmaak.

Gewapend in de auto met een oud spuitdeodorantflesje gevuld met alcohol gingen we afgelopen zaterdag richting kringloop. We huiverden om in al die bakken te moeten zoeken. Dus verstand op 0, niet nadenken en op zoek gaan.  Een man stond ook bij al die elektrische onderdelen te graaien en kwam spontaan mee zoeken toen we systematisch de bakken afgingen. Hij zag zelfs nog meer bakken staan. Zo waren we nog sneller door al die bakken heen. Warempel vond hij de twee die erbij horen (een was de echte originele en de tweede die we vervolgens in de winkel hadden gekocht, maar zag er wel anders uit), al was het zonder klepje aan de achterkant, maar dat moet gewoon even vast geplakt worden omdat we het toch niet voor dagelijks gebruik nodig hebben.
In de auto flink onze handen 'gewassen' en de zappers ook al vast lichtelijk besproeid met alcohol. Ik maak liever een kattenbak schoon dan graaien in zo'n bak... Thuis gekomen met in alcohol gedrenkte wattenstaafjes al het vuil van de zappers af geweekt tot de staafjes en watjes schoon bleven.

Nu nog even wat batterijtjes scoren en we kunnen de zenders gaan instellen. Je moet er dan wel even werk voor over hebben om € 42,- uit te kunnen sparen en met verstand op 0, maar het is wel mooi gelukt!

4 opmerkingen:

  1. Als dat vieze spul ertussen is ook niks...
    Fijn dat je ze toch hebt kunnen vinden! Scheelt toch enorm veel geld!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eentje was redelijk schoon, de andere was vies...

      Marianne

      Verwijderen
  2. Dat heb ik ook een keer gezien in de kringloop. Ik vind het dapper en zou zelf geneigd zijn mijn hand in een plastic zakje te stoppen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We hadden van te voren ook al onze handen ontsmet met een laag gel toen we begonnen.
      Wil er nu verder niet meer over nadenken :-( Ze zijn nu schoon.

      Marianne

      Verwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.