zaterdag 19 januari 2013

Kerstattentie van het werk is binnen

Nu had ik de laatste twee weken van december vakantie en was niet in staat mijn 'voucher' c.q. cadeaucode voor boeken in ontvangst te nemen, dus dat gebeurde pas 2 januari. Zoals de site liet zien, waren er leuke boeken, maar toen ik inlogde, bleek de keus wat minder te zijn en ook de leuke boeken zag ik niet meer. Drie verschillende boeken over zwangerschap en evenzoveel over Obama enz. enz. Niet zo mijn interesse en smaak, zelfs al waren er meer thema's, veel van hetzelfde zeg maar. Eerlijk gezegd heb ik alle berichtjes onder alle boeken lezen en kon er niet eentje vinden wat me interesseert, dus nog maar weer alles gelezen. Ik zou niet weten welke ik moest kiezen bij een keuze wat niet de mijne is. Daarna me maar gaan richten wat er als klein cadeautje bij werd gedaan, meeste waren boekenleggers. Dus maar eentje gekozen waar ik tuinhandschoenen bij kreeg, dat komt misschien nog wel van pas.
Het zou een week na de bestelling binnen komen. Maar na een week, niks ontvangen. Ik mailen na 10 dagen en ineens, zonder mailtje terug, werd er een pakje bij de buren bezorgd, zonder briefje in mijn brievenbus dat het daar was afgegeven.

Het boek was 'slechts' tien jaar oud en in 2003 uitgegeven, de tuinhandschoenen paste echter goed. Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken. Een gegeven paard niet in de bek kijken, bij reorganisatie met veel ontslagenen toch dankbaar te zijn voor het gebaar al is het oud.
Dit soort bedrijfjes komen als paddenstoelen uit de grond rond kerst. Ze kopen een oude partij boeken op of andere luxe overbodige (en vaak spuuglelijke) spullen en verkopen het voor 3x zoveel door aan bedrijven als 'leuk' kerstcadeau, zo niet meer. Ik dacht nog, ik heb liever voor dat bedrag een cadeaubon, gewoon van de kringloop, dan had ik zeker voor dat bedrag een tiental meer boeken gehad en wel naar mijn smaak. Dit nieuwe, oude boek belandt er zeker nu ook binnenkort voor eventuele liefhebbers. Al vermoed ik dat het niet zo snel wordt gekocht...
Zo hier en daar heb ik mijn collega's zachtjes gepolst en ik hoorde meer dat het maar 'vreemde' boeken waren. Maar ja als je toch als organisatie een kerstattentie wilt blijven geven, dan zie je nu toch wel goed het verschil met andere jaren. De crisis hakt ook weer een bijltje mee.

Maar ik heb toch in ieder geval bruikbare tuinhandschoenen, hiep hiep hoera! Hopelijk is het niet voor eenmalig gebruik, anders zou dat wel heel sneu zijn. Ach ik kan er ook wel om lachen hoor :-) Leuk toch tuinhandschoenen als kerstattentie van het werk :-)

6 opmerkingen:

  1. En als men die hele kerst attentie zou afschaffen? Dat is pas bezuinigen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wij kregen een kerstpakket wat niet echt uitblonk door originaliteit ,er zaten namelijk echte simpele dingen in die je niet direct associeert met kerst, zoals een ontbijtkoek ,pastasaus en spaghetti,maar aan de andere kant waren het wel bruikbare dingen en alles wat je krijgt is toch weer meegenomen in deze dure tijden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo zagen de eerste kerstpakketten er ook uit in de jaren eind 60/ begin 70. Toen had je zelfs nog verschil in mannen- en vrouwenpakketten. Bij de vrouwen zat er een peperkoek in en bij mannen een fles wijn!
      Nu vullen ze het ook graag op met een zak chips, lekker groot en vol lucht :-)

      Marianne

      Verwijderen
  3. Ja, dan kun je beter een cadeaubon krijgen. Dan kun je tenminste iets leuks of nuttigs kopen.
    Eigenlijk wel zonde van de gemaakte kosten door je bedrijf.
    Groetjes, Trees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was in feite een 'bon', althans een code om zelf iets uit te kiezen van die boeken op een speciale site. Het is dan toch een beperkte keuze.
      Een gewone VVV bon is uiteraard veel handiger.
      toch proberen ze ieder jaar iets anders, dus altijd wel verrassend.

      Verwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.