donderdag 20 december 2012

Doe-het-zelfpakket

Deze week heb ik vakantie en pak ik ook allerlei kleine klusjes op. Een ervan was een kledingrek in elkaar zetten, want de oude was direct al beneden bij de voet omgebogen wegens slechte kwaliteit constructie toen ik die jaren geleden in elkaar zette. Deze was dus nooit echt een succes geweest. De stang kon daardoor ook niet hoog anders stond het rek scheef. Het kon niet gemaakt worden en deze ergernis vervang ik liever als ik iets in de aanbieding zie.
Deze nieuwe (in de zomervakantie opruiming gekocht) leek me een stuk steviger en ook de stang kan omhoog bevestigd worden zonder scheef te staan. Zo gezegd zo gedaan. De doos opengemaakt, alle onderdelen eruit. Maar waar is een afbeelding van de inhoud of werkbeschrijving?  Nergens dus. Nou de buizen kon ik nog wel in elkaar draaien dat was geen probleem dat kon ik zien op de foto, maar de schroeven? Het rek hing vol kleding op de foto dus niks was te zien waar deze in moesten. Ook geen detailfoto.Uiteraard heb ik ze eerst verkeerd om erin gedraad vanuit de binnenkant, maar dat moest dus buitenom met een sierknop aan de binnenkant. Logisch? Sierknoppen zie je dan toch niet meer. Tja dat moet je dan wel weten. Maar nu hou ik dus ook nog vier schroefjes over en ik heb geen flauw idee waar die in moeten. Het leek ergens beneden bij de poten. Ik heb gezocht naar voorgeboorde gaatjes, maar zie er geen. Wel een extra opening in de buis, maar die komt nergens uit en de schroeven zijn bovendien korter. Een kleine tekening had hier de oplossing van kunnen geven. Ik vind het al heel wat dat ik dat zelf doe als vrouw, maar een kleine hint zou toch wel handiger zijn.
Conclusie: vrouwonvriendelijk doe-het-zelfpakket

1 opmerking:

Hartelijk dank voor je reactie.