vrijdag 2 november 2012

Proefkonijnenstraat en grote ergernis

Afgelopen maandag zou in onze straat het kastje worden aangesloten van de nieuwe aangelegde glasvezelkabels voor tv, pc en telefoon. Na 3,5 uur wachten kwamen ze de kabel door de muur van de huiskamer trekken door eerst naar buiten te boren. Inmiddels waren er al 4 kerels daarvoor  komen kijken. naar binnen en weer naar buiten. Gewoon naar de hoek kijken meer niet. Nu had ik al bij de buren en overburen gezien dat ze daar ook steeds naar binnen en buiten liepen dus was al een beetje voorbereid in dezen. Er werd geboord en de draad werd erdoor getrokken. Al met al 5 minuten werk. Dat viel mee. Nu zou de lasploeg nog komen en kon een half uurtje duren. Nou dat werd half zes voor de invasie verscheen! Eentje kwam er een krukje bij de kabel zetten met een klein werktafeltje. Vervolgens kwam een ander even gluren om de deur. Weer een ander inspecteerde de onderdelen van het kastje en legde dat op het werktafeltje. De volgende begon van alles te meten terwijl een ander meekeek. Een opzichter kwam binnen en stelde zich netjes voor en bleef ook nog eens kijken gevolgd door de eerste twee lieden. Vervolgens kwam er weer eentje binnen en nam het over van diegene die bezig was. Eindelijk zag ik dat het kastje in elkaar werd gezet en werd het kastje aan de muur geschroefd. De baas kwam ook nog even als laatste inspecteren. Ik werd eerlijk gezegd helemaal kriegel van al die inloop tegelijk. Niet normaal om 8 kerels daarvoor over de vloer te moeten krijgen! Op een gegeven moment waren er tegelijk 6 binnen! Ik kan me voorstellen 2 en dat even een opzichter of baas komt kijken en controleren, maar 8? Ik stond bijna op het moment om te zeggen en nu allemaal de deur uit!
Steeds werd de voordeur wagenwijd open gezet. Mijn dochter is net overgehuisd met haar spullen en die staan opgestapeld in de gang, dus erg leeg is die niet! Ik was constant een portier met die verrekte deur dicht te duwen op een kiertje en kon het amper allemaal bijhouden met overzien met dat in- en uitgeloop. Het bleek dat wij de eerste straat in ons dorp waren die aangesloten zouden worden bij Glashelder en ik hoorde bij de eerste. Alles was nieuw, nieuwe kastjes en nieuwe soort aanslutingen. Dus al die kerels waren erg nieuwsgierig en enthousiast hoe alles werkte.
Ik kan me nog voorstellen dat overal bij de buren waar ze met twee mensen waren het nog net te overzien was, maar ik was alleen omdat mijn dochter net die avond weg moest. Toen vroeg er ook nog eentje of hij een  'plasje' mocht doen. Sorry, maar nee hoor dat kan hier niet. Dat was voor mij de druppel! Ga maar bij de buren proberen, want daar liepen ze ook nog steeds in en uit. Als er eentje naar achteren moet, moeten ze zo allemaal en ben ik helemaal het overzicht kwijt en hebben ze straks de hele benedenverdieping in gebruik met hun in- en uitgeloop! Bovendien er staat zo'n pieshuisje 10 meter verder in de straat van die mannen die kabels doortrekken. Dan moeten ze dat maar beter overleggen met elkaar. Het was inmiddels al donker en dat moet geen bezwaar vormen om wild te plassen buiten hoor.
Eindelijk vertrokken ze om 7 uur. Eindelijk rust! Geen tig paar schoenen meer in de gang die ze steeds aan- en uittrokken met binnenkomen in de kamer terwijl het gewoon droog weer was. Ik heb laminaat en stenen. Ik zei steeds, hou die schoenen maar aan, maar nee hoor, al die schoenen en weer de deur wagenwijd open en inkijk in de gang. Ik zei steeds de deur zo ver mogelijk dicht te duwen, maar nee hoor, wagenwijd open. Gelukkig mist mijn dochter niks, maar ik vond het super lastig om steeds van de gang naar de kamer te lopen als er weer eentje zo nodig binnen en naar buiten kwam lopen. Ik weer kijken en ja hoor de deur stond weer helemaal open. Mijn energie was compleet verdwenen 's avonds. Na een sopje en vegen en alles weer op z'n plek te hebben kunnen zetten, was er eindelijk rust in huis en kon ik eindelijk bijkomen.
Snapt zo'n bedrijf nou niet dat dit zo niet kan? Het leek wel een invasie van monteurs in huis en dat voor 1 enkel snertkastje voor de nieuwe provider! Testen en een paar schroefjes. Balen als je straat als eerste proefkonijn moet dienen!
En het ergste.... ze moeten nog terugkomen ook. De provider Glashelder had nog niet alles gereed, pas in week 47! Alles is dus passie aangesloten. Ik weiger echter als ze weer met zovelen binnen willen komen! 1 of 2 en niet meer! Ik word er helemaal stapel van! Eerst dacht ik nog te gaan bellen hierover, maar de buren kennende, was dat vast al een paar keer gedaan.

Vandaag zag ik ze een straatje verder netjes per 2 monteurs werken en niet meer die hele zwik bij elkaar. Volgens mij zijn er klachten binnen gekomen!

3 opmerkingen:

  1. Dat ging echt veel te ver! Als ze het nu van tevoren netjes overlegd hadden, dan had je er voor kunnen zorgen dat je niet alleen thuis was.
    Misschien is het een idee om dit blogje naar de provider te sturen? Dan geef je ze de gelegenheid om het weer een beetje goed te maken en krijgen ze niet het idee dat dat allemaal maar kan ....
    Marjolijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vond ik dus ook!
    Ik heb het idee dat mijn buren in de straat al gereclameerd hebben, want zie ze hier in de buurt steeds maar met 2 monteurs voortaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Per ongeluk een berichtje met goedkeuren verwijderd ipv toegevoegd. Sorry! Stond geen naam bij, maar ging ook over dat het aanleggen heel snel ging en nog iets over naam niet doorgeven ivm reclame.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.