vrijdag 12 oktober 2012

Biologische groentetas

Van tijd tot tijd abonneer ik me weer op de groente/fruittas. Dat is gewoon nodig voor mij. Ik merk dat ik dan steeds dezelfde groentes koop, dat is veilig, want die eet ik op. Iets aparts of wat lang duurt met schoonmaken en bereiden komt altijd wat later aan de beurt. Maar zodra de variatie wat dreigt te verzanden, los ik dat op om de groente/fruit tas weer een poos te nemen. Dan ben ik gedwongen om andere groentes te verwerken. Krijg dus andere vitaminen en mineralen binnen dan standaard. Moet mijn creatieve vermogens loslaten op de bereiding. Kortom soms moet ik die stok achter de deur hebben.
Pas na maanden als de tas alleen nog maar hoofdzakelijk uit kolen bestaat en ik geen kool meer kan zien, is het weer tijd te stoppen en zelf mijn keuze weer te maken in de groentenschappen. Nu lust ik best wel kool, maar het moet niet overdreven zijn. Rode kolen spaar ik vaak op en verwerk ze ineens. Dan leg ik diverse porties in mijn diepvries. Dochterlief lust het niet, dus neem ik die als ze uit eten gaat met vriend of vriendinnen.

Momenteel heb ik weer een abonnement... Heerlijk, ik hoef dan niet zelf te denken, wat zal ik nu eens nemen voor groente ;-)

1 opmerking:

  1. Ik bestel zelf bij odin,want ik ben een moeilijke eter. De helft van mijn groentetas ging naar de buren.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.