zondag 23 september 2012

Zeer leuke prijsjes kringloop

Sinds bij de kringloop van het Goed ook kleinspul wordt verkocht zoals brei-/haakpennen en garens is een andere kringloop daar ook mee gestart. Gisteren een hele bak afgesnuffeld waar allerlei katoen lag voor maar 20 cent per bolletje. Datum van erin leggen was zelfs diezelfde morgen! Wat mij verbaasde, maar ook weer niet zag ik dat de prijskaartjes er nog aan hingen van weer een andere kringloop, een Poolse stichting die veel te hoge prijzen zet op haar textielspulletjes. Daarover heen zat dus het stickertje van deze kringloop voor maar 20 cent. Ik zag bv ongebleekte katoen wat ooit bij de Hema werd verkocht voor 5 gulden, wat geprijsd werd voor 2,75 euro door de Poolse stichting! Nu dus 20 cent. Tja dan ga je verder snuffelen. En zo komt het dat ik met 21 bolletjes thuis kwam voor iets meer dan 4 euro, wat aan nieuwwaarde zeker 80 euro is geweest en voor de andere kringloop 50 euro! Geen gekke aankopen zo! Zelfs 9 witte glanskatoenen bolletjes van dezelfde kwaliteit. Leuk voor een zomerbolero.

Helaas sneuvelde wel van een driedelig glazen schalenset de grootste bij thuiskomst, brak ook nog een glazen yoghurt pot en ging niet alles naar wens thuis met opruimen. Drie keer mijn handen onder de glassplinters en bloederig tafereeltje. Echt zo'n kleine rampenmiddag verder waar alles misging met domino effect. :-) Ik heb dus maar even een hele lange pauze genomen voor ik weer verder ging. Nog heerlijk buiten gezeten om mijn gescoorde buit te bewonderen. Toch heerlijk dat dat gewoon nog kan.Wat een mooie nazomer hebben we toch. Ik had ook nog wat leuke boeken, waaronder weer een van Mauve Binchy (Feather en nog wat), een Thee uit eigen tuin van Greet Buchner en een oud gebonden boek met tijdschriften uit 1913- '15 van Het Leven met veel foto's uit die tijd. Ik vermaakte me prima tijdens de lang genomen pauze tot ik met het eten moest beginnen.

2 opmerkingen:

  1. Volgens mij had je je ook veel te goed gedaan in de kringloop. Dat kun je allemaal niet dragen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niet helemaal ramp,want je had leuke koopjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.