donderdag 19 juli 2012

Olijfzeep uit Aleppo

Nu ben ik dan wel groot fan van Aleppo zeep en heb hier zelfs zonder winstbejag een hoop reclame voor gemaakt in diverse blogjes, door mijn goede ervaringen hier te delen. Die pagina's worden zelfs het meeste bezocht en aangeklikt van al mijn blogjes op kleding repareren na. Zelfs is deze zeep nu bij mijn eigen natuurwinkel te koop waar ik de laatste jaren heen ga.

Wat schetst echter mijn verbazing deze week ... jawel, de prijs is met bijna 100% gestegen! Voor een stuk zeep moet er nu € 6,95 worden afgerekend in plaats van de laatste keer € 3,95. Ja zeg, ik ben gekke Henkie niet en ook niet gek Jetje. Er is vast nog wel andere olijfzeep op ouderwetse manier gemaakt zonder allerlei toevoegingen te koop. Of zou het in dit geval met politiek te maken hebben? Zo vriendelijk is het daar in Syrië namelijk niet.Voorlopig hoef ik in ieder geval van dat merk c.q. die plaats de olijfzeep niet meer. Al ben ik nu wel op zoek naar een vervanger, want ik gebruik deze olijfzeep wel iedere dag.
Tips zijn zeer welkom!

6 opmerkingen:

  1. Jij was de eerste,die me er op attent maakt.Ben ik blij,dat ik nog een extra blok zeep heb. Zou er een prijsverhoging gaande zijn? De amandelpasta was ook ineens 12 % duurder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hmmm hier ook allerlei dingen duurder. Zoals luiers. Nu hebben de meeste lezers daar vast geen last van. Maar vind het erg vervelend.
    De weegschaal.nl verkoopt de zeep 200 gr. trouwens nog gewoon voor 3,99 euro. Misschien een goede tip om in te slaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kan je het niet zelf maken? Ik maak ook altijd olijfzeep alleen heb nog steeds niet een fijn geurtje kunnen vinden. Gaat erg lang mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb net gekeken op de site van olijfoliezeep, 3 stuks (a 250 gr.) voor 14,85.
    Ze staan ook wel op markten enz.
    Binnenkort op de Melk en Honingmarkt (4 aug. as.) te Zuidlaren.
    Weet natuurlijk niet of dat in de buurt is?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ìk zal de site eens bekijken. Belangrijk is geen overbodige toevoegingen en zo natuurlijk mogelijk. Ze zitten niet bij mij in de buurt, ik woon in zuidoost Brabant.

      Marianne

      Verwijderen
  5. Vandaag 2.95 betaald voor 200 gram bij Sissy boy basics

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.