zondag 27 mei 2012

Pied de Poule

Vorige week bracht ik een bezoekje aan de kringloop en daar zag ik ook diverse stofjes op hangertjes hangen. Dus toch maar even daartussen gesnuffeld. Grote lappen van zeker 2 tot 3 meter en maar ongeveer 3 euro per stuk. Een daarvan was een klassiek Pied de Poule ruitje (zie foto) oftewel de vorm van een kippenpootjespatroon; de lap was zelfs 3 meter lang en ook op basis van wol. Ik heb het voorzichtig gewassen. Het is weer lekker fris en mooi voorgewassen dat het niet meer krimpt.
Gisteren trof ik ergens op internet aan dat deze stof 62,50 euro per meter zou kosten! Ik had zelf iets van 20 euro per meter in mijn gedachten. Of het nu meer dan 180 kost of 60 euro, veel is het wel! Ik heb het nu voor 3 euro, dat noem ik nou geluk hebben!
Ik denk dat ik er zo tegen de herfst een jasje van ga maken.

11 opmerkingen:

  1. dat is een goede aankoop geweest, het is een hele mooie tijdloze stof !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg mooie klassieke stof, kan jaren mee. Mooi koopje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit stofje is kan je niet sjiek noemen, 't is gewoon chique
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. het kan toeval zijn, maar ik heb een grote lap pied de poule naar de kringloop gebracht in Harderwijk. had hem ook gekregen maar ik zag dit niet dragen met mijn maat 52!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb deze lap stof in Valkenswaard gekocht.
      Ik heb maat XXL.

      Marianne

      Verwijderen
  5. Wat een koopje! Knap en creatief dat je er zelf een jasje van gaat maken. Ik heb hier een pot vol knopen staan, mocht je iets nodig hebben dan roep je maar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb nog nooit een knoop weggegooid en ook alle knopen van mijn moeder geërfd. Heb dus zelf ook een aardige en leuke overvolle knopendoos ;-) Maar bedankt voor je aanbod!

      Groeten, Marianne

      Verwijderen
    2. Heel raar, maar ik denk dat ik een soort fobie heb voor knopen. Veel knopen bij elkaar in een blik of potje vind ik heel vies en kan er niet naar kijken, heb ze dan ook niet. Als ik knopen nodig heb, koop ik nieuwe in de winkel wat over is geef ik weg of gooi het zelfs weg. Dus als jij enthousiast zegt:'Ik heb een pot vol knopen staan'krijg ik een andere reactie. Verder ben ik vrij normaal en er valt heel goed mee te leven.

      Verwijderen
    3. @ Anoniem: wat apart. Nog nooit een dergelijke reactie gehoord. De knopen die ik ooit gekregen heb, heb ik altijd wel eerst gewassen voor het in de knopendoos gaat. Alles is schoon. Ik vind het juist mooi al die verschillende kleuren en soorten.
      Maar ieder heeft wel wat. Ik vind het vreselijk om afgeknipte bloemen in een vaas te zien, die horen voor mijn gevoel in de tuin te staan. Dat zullen veel anderen niet hebben. Ik zie het als een sterfproces waarvan ik iedere dag een beetje meer getuige ben. Als ik afgeknipte bloemen krijg, ben ik de hele dag van streek. Iedereen heeft dus wel wat.

      Verwijderen
  6. Dat is zeker voordelig. Succes met je jas. Wat goed,dat je dat kunt. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie vondst zeg! Ik had er nog nooit van gehoord, maar nu je het zegt, zie ik het kippenpootje er inderdaad in!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.