vrijdag 17 februari 2012

Vierkante Meter Tuin

Laatst was ik bij de 'mannelijke Boerinnenvereniging' en daar zag ik een mooie moestuinbak onderverdeeld in 16 vakjes, de zgh Vierkante Meter Tuin. Vier planken van een meter breed, ongeveer 20 cm hoog en op iedere hoek ijzeren beslag. Bovenop kleine uitsparingen om dunne latjes eroverheen te klemmen om zo 16 kleine vakken te maken. Het plaatje gaf voornamelijk allerlei soorten salades aan, maar er stond tekst bij voor groenten, kruiden en fruit. Gezien de prijs vond ik het eigenlijk wel meevallen. De ene week was ik gaan kijken, toen wat nachtjes slapen en uiteindelijk toch gaan kopen.
Vorig jaar was ik nog van plan het zelf te maken. Maar dat is er niet meer van gekomen. Het is tenslotte gemakkelijker met een voorbeeld erbij. Dit kan ik echter nooit voor dezelfde prijs maken. Vooral dat ijzeren beslag maakt zoiets ook duurder. Ik ben dan ook niet van plan mijn hele moestuin ermee vol te zetten. Tzt maak ik die wel zelf zonder ijzeren beslag, maar met gewone hoeksteunen die ik al heb. Alleen het vervoer van 2 meter lange planken is weer even een punt om dat beter uit te zoeken. Te bezorgen is ook weer meteen duurder. Gemakkelijker zou zijn, direct de maat van een meter breed.
Voorlopig heb ik weer een bouwpakketje. Binnenkort maar eens in elkaar zetten. In de winkel zag het er goed en stevig uit. Hopelijk dat de hond er straks uit blijft door die vlakkenverdeling bovenop.
Deze Vierkante Meter Tuin zet ik dan dichtbij het huis en niet achteraan in mijn moestuin. Nog even een goed plekje daarvoor gaan zoeken, in ieder geval niet in het rengebied van de hond. Ik denk dat ik er aardbeiplantjes in ga zetten.
Nu de lente nog :-)

3 opmerkingen:

  1. Ik heb al een aardige verzameling plastic bakken uit kringloopwinkels,waarin ik sla e.d kan kweken. groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb het vorig jaar als test gedaan.En er heerlijk uit gegeten.Bloemkool,tomaten,komkommers,peentjes en radijs.Oh en courgette.Dit jaar ga ik het groter aanpakken.Kijk maar eens op deze website.Erg leuk.
    http://www.makkelijkemoestuin.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat je een vierkante meter moestuin hebt gekregen. Ook ik ben dit jaar voor het eerst hiermee begonnen. De eerste zaadjes zijn inmiddels gaan kiemen en het is erg leuk om iedere dag even te kijken hoe de bak er bij staat. Veel plezier ermee.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.