donderdag 9 februari 2012

Rotan en riet

Of rotan en riet nu in of uit is, maakt mij niets uit. Ik ben altijd al verzot geweest op allerlei rieten mandjes en veel daarvan komen van een rommelmarkt of van de kringloop. Ik vind ze nog steeds gezellig staan. Wat minder overigens als er wat kattenklauwtjes aan hebben gehangen, maar goed dat mag de pret niet drukken. Zijn ze te schandalig geworden (de mandjes he ...) is er zo weer een andere. Vooral voor handwerken zijn die mandjes ideaal. Al zien mijn poezen het meer als zachte slaapplekjes (met bolletjes wol erin) en pikken deze dan voor geruime tijd in.
Soms heb ik geluk en tref weer een mooie mand aan in de kringloopwinkels. Ik vind ze leuker dan plastic mandjes. De tand des tijds sloopt sneller plastic mandjes dan die van riet heb ik gemerkt. Dus ben ik uiteindelijk ook beter bezig.

Van de week heb ik een rotankrukje gekocht bij de kringloop (plus twee handwerkboeken). Leuk voor straks buiten als bijzettafeltje of om ergens een plant op te zetten. Nu maar hopen dat de kattenklauwtjes eraf blijven!

Als het warmer weer is en de winter voorbij, kan ik hier en daar wat plannen gaan uitvoeren. Een daarvan is namelijk veel zitplekjes te creëren met niet al te duur spul, dus uitermate geschikt zijn dan tuinmeubeltjes uit de kringloop. Paar weken geleden al een rotan bijzettafeltje gekocht nu dus een rieten krukje. Waar een mens al niet gelukkig van kan worden :-)

1 opmerking:

Hartelijk dank voor je reactie.