vrijdag 13 januari 2012

Kleding opruimen

Vorige week had ik er al een blogje aangewijd over het afscheid nemen van kleding en dat ik daar best moeite mee heb. Ik heb er een week voor uitgetrokken en mocht het meer kosten aan tijd ook geen probleem. Tenslotte werk ik overdag en de rest moet ook door kunnen gaan. Mezelf opjagen is nergens goed voor. Niks moet, alles kan, met kleine stapjes kom ik er ook.
De grote klus heb ik als eerste in kleine stukjes gehakt zodat ik na een dag niet meteen zou afhaken. Dat is inmiddels prima gelukt! En ik ben natuurlijk trots op mezelf en zit hier te glunderen.

Hoe ik het heb aangepakt? Nou zo. Ik heb eerst alle kleding bij elkaar gelegd wat uitgezocht moest worden. Grote berg dat kan ik wel zeggen! Naarmate ik aan het uitsorteren was, ontstonden er diverse stapeltjes:
  1. Opbergen in linnenkast
  2. Ophangen in kledingkast
  3. Ophangen op een rek
  4. Opbergen in een ladenkastje
  5. Stapeltje zomerkleding (voor in lage verrijdbare boxen)
  6. Stapeltje reparatie en om patronen van na te knippen
  7. Stapeltje met twijfels (nog 1 keer dragen en dan weet ik het wel)
  8. Stapeltje oud om nog te dragen (verfkleding + tuin werken)
  9. Stapeltje oud --> wat weg kan (c.q. gesloopt wordt en bruikbaar is voor poetsdoeken, voddenmatten haken enz.!)
Dit werkt voor mij gemakkelijker dat ieder kledingstuk meteen opbergen, anders blijf ik steken bij de twijfels heb ik gemerkt. Iedere dag één of twee stapeltjes opgeborgen en ineens is dan de klus waar ik zo tegenop zag geklaard!

3 opmerkingen:

  1. Achteraf valt het mee meestal, maar je kast is weer opgeruimd en het voordeel je weet weer wat je hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier ook altijd blij met opgeruimde kasten. En ik merk dat hoe meer ik wegdoe, hoe minder moeite ik er mee heb.
    Kwestie van oefenen ;-)).
    Gr,
    Julia

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.