woensdag 28 december 2011

Rauwe cacaobonen

Tegenwoordig zijn de zgh 'raw foods' erg in. Daar horen ook rauwe cacaobonen bij. Ze zijn erg gezond (als  ze tenminste biologisch gecertificeerd zijn) en tevens nog niet bewerkt. Ze smaken wel anders dan een reep chocolade! Wees gewaarschuwd. Ze zijn erg bitter van smaak. Toch vind ik ze persoonlijk niet erg vies, wel apart. In het begin heb ik het idee het laatste restje dras te proeven uit een wijnfles, maar dan gaat de smaak alweer over naar een wat neutralere smaak. Je went er ook aan. Ze ruiken ook wat vreemd. Na wat kauwen, merk je goed dat er veel vezels inzitten.
Ik vind ze wel duur, maar wat is dat tegenwoordig niet. Ik weet nu in ieder geval hoe ze smaken. Heb er netjes een paar per dag gegeten en ben nu aan mijn tweede doosje bezig. Juist op momenten dat er snoepzin opkomt, pak ik zo'n rauwe cacaonoot, dan is de snoepzin daarna ook meteen onderdrukt!

Filmpjes op YouTube over cacao

Op weer naar het volgende onbekende en/of gezonde product wat ik me het laatste jaar heb opgelegd om uit te proberen of weer te herontdekken.

3 opmerkingen:

  1. Bedankt voor je stukje, ik las er laatst ook wat over. Ik heb nu wel zin om ze te gaan proberen! Waar koop jij ze?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk om te lezen.Ik was benieuwd na informatie er over. Rauwe chocolade vind ik ook heerlijk. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb ze bij de natuurwinkel gekocht in Veldhoven. Een doosje ter grootte van een eenpersoonstoetje kost ongeveer 6 euro.

    Het smaakt anders dan rauwe chocolade. Dan heb je nog het idee chocolade te eten met een reep rauwe chocolade. Met de bonen proef je ergens in de verste verte de smaak van bittere chocolade.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.