woensdag 12 oktober 2011

Op naar gezondheid

Ik gaf het in het vorige blog al een beetje aan. Eind vorige week bestond ook uit een aantal gezondheidstestjes die ik op verzoek van mijn dochter heb laten doen en ook zelf moest doen. Geen enge gelukkig, anders had ik het niet eens gedaan. Alles bij elkaar duren die testjes die jezelf moet doen niet lang, maar je moet steeds de klok in de gaten houden en je kunt je niet echt met iets anders bezighouden. Wat je dan niet mag eten en wel, wanneer je drinkt en wat en dan de testen zelf. Nog eentje moet ik er doen die twee weken duurt, maar daarvoor moet ik even op een formulier wachten.
De uitslag komt ook al druppelsgewijs binnen en alles valt op z'n plaats waarom dit en waarom dat. Alles hangt met elkaar samen. Het is nu net een puzzel waar de puzzelstukjes op z'n plaats gaan vallen. Eindelijk het waarom te weten. Ik sta er nog niet eens van te kijken.
Mijn dochter vroeg me of ik niet schrik van wat ik nu allemaal al weet. Nee, eigenlijk niet, eindelijk de bevestiging van alle signalen waardoor het komt. Ik maak me daar in ieder geval niet druk om, komt allemaal wel weer goed. Het is wel veel, dat wel. Ik zie het allemaal ook als een uitdaging om alles weer in balans te gaan krijgen.
Ik ga het hier dan ook niet allemaal vermelden wat er wel niet aan de hand is. Ook uitleggen is moeilijk omdat ik het zelf maar gedeeltelijk begrijp en op internet aan het uitpluizen ben waar het een beetje duidelijk wordt uitgelegd.
Ik hou het daarom hier alleen maar even op cardio stress en hartritmestoornissen, maar er is meer, veel meer aan missende of te weinig stofjes en zo.

5 opmerkingen:

  1. Sterkte! Weet je aan de hand van de testjes ook een beetje wat je eraan kunt doen, of ben je daar nog mee bezig?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Al wel een beetje gehoord bij de uitslag die meteen bekend was, maar het beeld is nog niet helemaal compleet vandaar nog meer testjes. Ik moet nog een afspraak (kliniek) maken als alle uitslag binnen is. Gek genoeg, maak ik me totaal niet druk en ben ik eerder opgelucht zelfs. Kan straks natuurlijk nog veranderen ... voor nu zie ik het alleen als een uitdaging al die veranderingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je het zo opneemt. Als straks ales wat ontbreekt aangevuld is, ga je je vast weer fitter voelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als je weet wat er aan de hand is, kun je er wat aan doen. Sterkte met alles!

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De boodschap is niet plezierig.maar je weet nu,wat je vermoedde.En kan er iets aan doen. Sterkte met alles.Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.