woensdag 19 oktober 2011

Onderhoud auto

Ook nu moest ik er weer aangeloven net als ieder jaar, het onderhoud van de auto. Gelukkig dit jaar een kleine beurt. Volgend jaar weer een grote. Als je dit ieder jaar laat doen, krijg je gratis een soort ANWB-kaart voor pech onderweg. Nou ja, sinds vorig jaar betaal je een klein bedrag extra als je iets meer service erbij wilt (sleutels erin laten zitten en zo ...). Ik ben niet zo technisch dus laat ik dat toch maar doen. Ik heb toch al drie keer van die service gebruik moeten maken tenslotte en ze waren er ook heel snel bij (2 x voor sleutels en 1 x voor accu leeg). Zo net voor de winter geeft me dat altijd wel een prettiger gevoel, het idee dat mijn auto gewoon blijft starten. Ook dat mijn ruitenwissers weer zijn vernieuwd. Maar hoe dan ook, het blijft altijd zonde geld ergens.

Nu stond mijn auto altijd onder een Amerikaanse vogelkers op de oprit waar vogels zich volvraten aan de bessen en vervolgens mijn auto onderpoepten. Mijn auto zag er dan vreselijk uit en ik moest vluchten naar een andere parkeerplaats. Dit probleem is dit jaar verholpen. Dezelfde boom gooide ook mijn dakgoot vol met bloesem, besjes en bladeren. Deze boom is niet meer, nou ja is er nog wel, maar dan achter in de tuin in stukken.
De dag dat ik naar de garage moest, moest ik nog snel mijn auto wassen. Geen autowasserette, nee gewoon met een plastic teiltje warm water, een spons en een doek. Het was vreemd de auto weer zo gilmmend grijs te zien! Na het garagebezoek ging ik boodschappen doen en liep toen ook prompt mijn eigen auto voorbij! Het wassen was dus echt nodig geweest. Alleen herken ik hem nu niet meer tussen andere auto's :-)

7 opmerkingen:

  1. Ik moet binnenkort ook weer, volgens mij een grote beurt. Nu rijd ik tegenwoordig lang zoveel niet meer als eerst, anders had ik waarschijnlijk al een half jaar geleden gemoeten. En dan kan ik er toch weer even tegenaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat het probleem van de vogelstront zo structureel is opgelost. Ik was onze auto eigenlijk ook nooit, maar wij hebben het geluk dat er geen vogels op poepen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Plezierig voor de lak en je dakgoten, jammer van de boom en voor de vogels.
    Als je niet de auto herkent dan maar nummerbordherkenning ;-)
    Groet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jammer voor de boom, dat vind ik ook en heb dat al eerder beschreven hoeveel moeite ik daar mee had. Gelukkig hoeven de vogels maar 5 meter verder te vliegen en komen ze andere bomen tegen in mijn wilde tuin, wat onderhand een bos lijkt en heerlijk voor alle dieren is. Ook met veel andere bessen gelukkig van de meidoornstruiken, vlierbes, lijsterbes, mahonia enz. Aan bessen nog steeds geen gebrek.
    In de bossen hier moeten alle Amerikaanse vogelkersbomen structureel omgezaagd worden en ooit is dat ook aangeraden door de gemeente ze weg te halen in de particuliere tuinen tegen gereduceerd tarief. Dat heb ik dus heel lang niet gedaan, maar nu moest het om andere redenen. Ik zou het nooit gedaan hebben als het alleen met de auto had te maken, maar nu wel voor de dakgoten. Niet alleen van mijn huis, maar ook die van de buren, dan moet je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De man van de garage zei nog dat een auto meer te lijden heeft van het niet rijden dan wel. Ik weet niet of dat wel zo is.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik denk dat uw man bedoelt bij het langer stilstaan. Sowieso kost een auto altijd geld, zelfs wanneer deze stilstaat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt, dat bedoelde hij zo.
      En ja dat is ook zo als je niet rijdt, kost een auto altijd geld.

      Verwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.