maandag 15 augustus 2011

Vogelpoep met zwarte bessen

Nu heb ik zelf een vraag en hoop dat iemand een goed idee voor mij heeft.

Mijn auto staat onder een boom waar nogal veel vogels van tijd tot tijd inzitten. En die tijd is nu aangebroken, dus mijn auto heb ik nu al ergens anders neer moeten zetten. Die vogels eten echter alle bessen uit te boom, ook geen probleem, die mogen ze hebben, maar het probleem is wel hun halfvergane poep met donkere bessen die neerflatst op mijn auto. Niet even één poepje, maar tig dus. Vorig jaar al flink staan wrijven, maar zo dat de lak op twee plaatsen is beschadigd en dat wilde ik dit jaar toch maar niet meer zo doen. De garage kon me geen tip geven toen ik naar de APK moest.
Ik kan nu wel steeds natte doekjes erop leggen zodat het wat inweekt, maar het zit ook aan de zijkant vast. Ook daarmee gaat het niet weg. De regenbuien van de laatste dagen hebben de flatsen er niet afgespoeld of afgeweekt. Ik ga niet naar een autowasserij, maar was het altijd gewoon met een emmertje water altijd.

Wie heeft een goed idee om zonder al te hard te wrijven die vogelpoep met bessen eraf te krijgen? Wat gebruiken jullie daarvoor of jullie gezinsleden?

Hopelijk is het voor volgend jaar geen probleem meer omdat die boom te dicht tegen het huis aanstaat en het dak constant raakt en de dakgoot ook dichtslibt. Jammer genoeg voor deze boom moet deze binnenkort nu echt weg. Zoiets vind ik vreselijk, maar het kan niet anders, samen met nog een wilgenboom aan de zijkant van het huis die nu in de dakgoten groeit van mij en de buren. De dakgoot ligt vol met katjes in het voorjaar en in het najaar vol met blad. De dakgoten bezwijken en gaan lekken. Het kan niet meer zo. Deze week moet ik daarvoor bellen ...

4 opmerkingen:

  1. Goedemorgen Marianne,
    Kun je er een tijdje zo'n dek over spannen dat ook wel wordt gebruikt tegen te felle zon, of tegen aangevroren ruiten? Wel een gedoe maar die kan je in de wasmachine gooien denk ik?
    Als je een boom hebt waarbij risico is dat er schade aan je eigen woning of die van een ander ontstaat, tja dan moet je wel rooien. Wij hebben een boomdeskundige laten kijken in onze tuin en bij eentje was er daadwerkelijk risico van omwaaien tegen de pui! Die was te oud en kwetsbaar geworden. Dus toen toch maar vergunning aangevraagd bij de gemeente. Bewoners voor ons hebben vrolijk bomen geplant in een klein tuintje en toen niet even 20 jaar verder gekeken...
    Groet, Loonlijstmama

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt speciaal spul om vogelpoep en vliegen eraf te halen, maar of dat werkt weet ik niet zeker. Je kunt het beste je dak maar beschermen met een deken of plastic hoes ofzo. Naar de autowasserij heeft ook geen zin, ik heb wel met erge (maar niet zwarte bessen) flatsen gehad dat het er ook niet af ging, dat is dus ook geen wondermiddel ofzo.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik haal de flatsen eraf voordat ik de auto poets. Ik smeer ze de avond ervoor in met olie ( maakt niet uit of het zonnebloem of andere olie is) Dit trekt dan lekker in, beschadigd niets, bijt niet. de volgende dag maak ik 's ochtends mijn auto schoon voordat de zon erop heeft kunnen branden ( nou ja met dit weer...is het ook niet mogelijk).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voordat het "poep"seizoen begint, je auto goed in de was zetten. Scheelt echt!!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.