woensdag 17 augustus 2011

Terugblik vakantie en lijstje

Afgelopen week ben ik weer aan het werk gegaan. Het dagelijkse ritme en de routine is weer aangepast. Eerst alle mails doorlezen en er meteen een hoop kunnen verwijderen, daarna het sorteren wat allemaal nog te doen. Pfffttt ... veel ineens weer! Dacht dat het wel minder zou zijn.

Ik zat de laatste weken toch in een rustiger ritme, zelfs ook noodgedwongen vaak door het weer. Ik had weer eens zoals andere jaren een hele lijst met wat ik alllemaal wilde gaan doen en ondernemen. Uit ervaring weet ik dat er altijd maar een kwart van gedaan wordt en dan ben ik daar al zeer tevreden over. Jaren geleden voelde dat zelfs echt niet fijn aan, maar tegenwoordig berust ik me daarin, reken ik er zelfs op dat het maar een kwart is. Alles beter dan niks. Het bekende 'halve lege glas' is vervangen voor het 'halve volle glas'!

Wat heb ik onder andere gedaan:
  • Alleen of samen met mijn dochter naar diverse winkels en plaatsen geweest die op mijn lijstje stonden. Ik vind het altijd leuk om dan in andere winkels ook boodschappen te doen die we niet kennen. Ook dagje buitenland, ook al is dat hier maar een half uurtje van ons vandaan ;-)
  • Zes keer naar een kringloopwinkel geweest. En zelfs een paar dingetjes gekocht.
  • Lekker geslaagd voor weinig in de opruiming voor kleding.
  • Met een vriendin van vroeger een afspraak gehad en we zijn nog lang niet bijgepraat! Zo leuk weer haar te zijn tegengekomen via Social Media!
  • Meer en langer gewandeld met de hond dan anders. Bleek dat het toch vaker droog was dan dat het regende :-)
  • Wortelkanaalbehandeling is gelukkig nu helemaal achter de rug.
  • Toch nog wat kunnen verven al is het nog steeds niet af. Het wil niet echt goed drogen met dit weer. Tevens wat hindernissen tegengekomen om het dubbel te moeten uitvoeren jammergenoeg. Maar er is weer wat ik kan afstrepen!
  • Veel en lang gelezen van thrillers tot tijdschriften.
  • Interesses op de pc uitgediept.
  • Beetje buiten in de tuin gewerkt.
  • Lekker gerommeld in huis. Hier wat opgeruimd en gesorteerd met stofjes en wolletjes, daar wat zitten kijken. Herinneringen opgehaald. Niet naar de tijd hoeven te kijken.
  • Voornaamste was niks te moeten, niet naar de klok te kijken en alles in een trager tempo dan anders te doen. Komt het vandaag niet af, dan morgen wel.
En nu weer met nieuwe opgedane energie in het snelle ritme van alledag komen, deadlines halen, van alles weer regelen in een beperkte tijd en tussendoor een beetje vrije tijd overhouden voor mijn hobby's ...

Volgende vakantie is met kerst ;-)

1 opmerking:

  1. Het belangrijkste is,dat je een voorraad energie hebt opgedaan. Probeer af en toe bij te tanken. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.