woensdag 10 augustus 2011

Gigantische achterstand kasboek

Tot mijn schande moet ik bekennen dat ik gigantisch achterloop met mijn kasboek in het verwerken van kassabonnetjes en afschriften. Bijna iedere vakantie werk ik het keurig bij, maar deze vakantie kon ik maar niet de moed opbrengen. Heeft ook wel wat met het weer te maken moet ik zeggen. Voorgaande jaren zat ik heerlijk daarmee in het zonnetje. 
Ik heb natuurlijk alles netjes bewaard en kan zo starten als ik wil, maar de moed en zin ontbreekt gewoonweg. Dit keer begin ik ook echt niet meer in het laatste staartje van mijn vakantie, maar start dit keer juist als ik weer in een regelmatiger ritme terechtkom en weer ga werken. Met tien bonnetjes per dag kom ik ook wel weer bij en kost me het me niet zo heel veel tijd. Ik denk zo dat ik drie maanden achterloop en het is zonde om het echt te laten versloffen omdat ik juist zoveel gegevens haal uit het bijhouden ervan. Het is niet voor niets dat ik dit al jaren bijhoud, maar het bijhouden is echt een discipline klusje!
Volgende week start ik ermee en laat het weten als ik weer bij ben of geef een tussenstand over een maand, zodoende heb ik ook een stok achter de deur :-)

Wat doe jij als je een paar maanden achterloopt met je kasboek? Inhalen en bijwerken of opnieuw beginnen met bijvoorbeeld een nieuwe maand?

5 opmerkingen:

  1. Hier geen kasboek, mijn lief houdt de kas bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb je het "in je portemonnee"gemerkt? Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik houd het niet bij, ik heb het wel vaak geprobeerd, maar kan het niet echt volhouden. Vind het knap dat je dat wel al jaren doet!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik had ook chaos eventjes. Met aparte rekenmethodes adhv de (-)saldi via internetbankieren schatte ik de grootste posten adhv het kasboek en ben gewoon verder gegaan waar ik gebleven was. Het helpt wel dat ik vrijwel alles pin. Zo vind ik alles altijd wel terug (als ik dat wil)
    Ik voelde me wel ontheemd in Noorwegen zonder internetbankieren. Toch een verslavende werking dus. Al hield ik wel dagelijks het kasboekje bij, gelukkig. Maar dan zit je met de wisselkoers en kosten van pinnen in het buitenland...

    Gewoon alleen van augustus invoeren als ik jou was. Al zou ik dat ook tandenknarsend doen, want ik wil het precies weten. Ach, een ander heeft andere stoornissen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Drie maanden moet te doen zijn, het is ooit langer geweest. Anders heb ik niets aan vergelijkingen aan voorgaande maanden en jaren.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.