zondag 10 juli 2011

Jaarlijkse cv controle

Ook de jaarlijkse cv controle heeft weer plaatsgevonden. Ieder jaar merk ik gaat dat met een paar euro omhoog. Momenteel staat het al op 97 euro, vorig jaar was het nog 94. Maar zo'n abonnement heeft al wel zijn nut bewezen omdat bij storing er geen voorrijkosten betaald hoeven te worden en ze meestal binnen een paar uur al komen. De controle vindt meestal in juni/juli plaats.

Dit jaar had ik gemerkt met het zelf vullen van het water dat er een lek zat in de radiator in de kamer. Meestal is zoiets op te lossen door de schroef aan te draaien, maar dat lukte niet. Als de cv aanstaat, merk je zo'n lek bijna niet, want het water verdampt snel. Maar met de cv op een heel laag pitje dan druppelt het toch aardig. Het latje van het laminaat moet daarom nu vervangen worden omdat het is uitgezet van het vocht. Stelt gelukkig niks voor. Erop uitgaan om het te kopen is nog het meeste werk. Een mooi vakantieklusje. Gelukkig is het laminaat zelf niet uitgezet. Ik had er al een bakje onder gezet, maar de hond vond dit water lekkerder dan het verse water in zijn eigen bak! Snel wat textiel erin gelegd zodat het vocht direct werd opgenomen en niet opgedronken kon worden. Daarvoor moet je echt weer mafkees hond zijn om zoiets te bedenken! De monteur heeft er een nieuwe schroef in moeten zetten en de lekkage is gelukkig weer verholpen.

Vanaf 1 juli zijn de energiekosten gestegen van het gas en de elektriciteitskosten zijn wat lager geworden. Al eerder schreef ik dat ik een vrij koud huis heb en tegenwoordig als het koud is beneden, het hoger op ga zoeken boven of op zolder zodat ik de cv nog niet aan hoef te doen. Ik ben benieuwd of dit uiteindelijk wat op heeft geleverd. Ik heb altijd behoorlijke hoge energiekosten namelijk.

6 opmerkingen:

  1. Heb jij geen schoorsteen voor een oude hout/gaskachel? Daar kun je dichtbij kruipen en opwarmen. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wel oude gaskachel in de kamer, maar die is al 20 jaar niet meer aan geweest, dus doe ik niet meer aan.
    Misschien ooit eens een allesbrander in de keuken laten aansluiten. Daar zit nog wel een schoorsteen. Zal eens gaan informeren wat zoiets kost + aansluiten. Geen idee of schoorsteen nog volgens de normen goed is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij hebben niet zo'n abonnement, gelukkig ook nog nooit wat gehad. Ik controleer wel met enige regelmaat zelf of het vat nog op de juiste druk zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. maar zit je wel gezellig dan, zo op zolder? Dat lijkt me namelijk wel balen, als je dan niet gewoon 'gezellig' in je woonkamer kunt zitten?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Op zolder staan al mijn hobbyspulletjes en er staat een chaise lounge (was ooit miskoop en stond totaal niet in de kamer). Mijn naai-, lock- en breimachine, de borduurspullen, lapjes en wolletjes enz.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kan ook iedereen een onderhoudscontract aanraden. Het kost inderdaad wel wat geld maar je voorkomt daarmee wel dat problemen aan je cv te laat worden opgemerkt waardoor de kosten nog veel hoger uitvallen. Heeft iemand ook interesse om een onderhoudscontract af te sluiten? Dan raad ik je aan om hier diverse offertes aan te vragen: http://www.cvketel-weetjes.nl/cv-ketel-offerte-aanvragen.html daardoor kun je eenvoudig prijzen met elkaar vergelijken.
    Succes

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.