zaterdag 9 juli 2011

Aftellen

Het weekend is begonnen. Ik hoef nog 4 dagen te werken en dan vakantie! Heerlijk! Gewoon Rundumhausen vertoeven. Ik kan beginnen met aftellen! Eindelijk weer meer tijd dan om te bloggen en logjes te schrijven. De maanden juni en juli zijn altijd erg intensief met vele deadlines dat er niet veel energie overblijft voor iets anders als ik thuis ben.

Glazen flessen 
Toch even snel het volgende nog doorgeven. Bij Aldi zijn er momenteel limonadeflessen van glas met een afneembare dop (net als bij een merk bier) voor maar 1,59 euro (inclusief de limonade, maar daar gaat het me niet om). Meestal zijn dit soort glazen met doppen veel duurder in aanschaf. Het mooie is dat op deze flessen geen statiegeld zit. De actie loopt echter tot 9 juli, maar er waren er nog genoeg zag ik vandaag. Prachtige flessen om zelf water in te vervoeren. De inhoud is 0,75 ltr. Tenslotte is dit dan beter dan plastic flesjes! Alleen wat zwaarder met vervoer. Ik zocht hier al een tijdje naar en vandaag zo maar 'gevonden'!

Vandaag wat leuke tips op de tv gezien over zo veel mogelijk milieuvriendelijk schoonmaken:
  1. Toilet schoonmaken: borax vermengd met citroensap
  2. Oliehanden schoonmaken: beetje afwasmiddel vermengd met suiker
  3. Verf op ijzergrond laten glanzen: autowas gebruiken

2 opmerkingen:

  1. Ik ben op zoek naar halve literflesjes. Voor mijn vlierbes/bloesemsap.Tot nu toe gebruik ik grote jampotten. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor de tip over flessen. Ook over de andere tips natuurlijk. Altijd handig.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.