woensdag 29 juni 2011

Van merk naar merkloos

Dochterlief had een poosje geleden een grijze merkpyjamaheupbroek afgedankt omdat het merkelastiek aan het lubberen was en een paar maten groter was geworden. Daar ik elastiek liever tussen heup en taille heb zitten, kwam deze bij mij terecht. Ik met een heuse merkpyjamabroek! Wie had dat ooit gedacht :-) Zij met haar maatje XS en ik maat XL. Mij zat ie nog ruim! Echter na een paar keer wassen, ging dat lubberen van het elastiek steeds verder en verder. Na een nachtelijke jacht door de tuin, gewapend met een grote schijnwerper, een zakje voer en een grote bak, bleek het toch niet al te handig te zijn dat ik beide handen niet meer vrij had ...
Als de hond 's avonds laat c.q. 's nachts een egel in de tuin ziet, is hij niet meer te houden, hoort, niets meer, ziet niets anders meer dan die egel. Ik wil natuurlijk de hond zo snel mogelijk binnen hebben en tegelijkertijd de egel redden door er snel een bak over te zetten, hond lokken en naar binnen. Kom dan handen tekort. Vervolgens mijn nachtelijk avontuur hervatten en de egel weer bevrijden die van de shock nog een poos lang een bolletje egel blijft. 's Morgens is deze gelukkig in geen velden of wegen meer te bekennen, Missie geslaagd dus. Maar goed, daar is zo'n merkpyjambroek dus niet voor geschikt, zelfs al is het donker en ziet niemand je. Daarom heb ik toch maar het besluit genomen om de merkpyjamabroek afgelopen weekend merkloos te maken ;-) De designer moest eens weten :-) Zo gezegd zo gedaan. Ik heb breed wit elastiek op de markt gekocht, van 2 cm breed met daarop een zwarte sierzigzag erover, een kaartje van 2 euro voor 5 meter. Vervolgens heb ik de naaimachine ingesteld om op elastiek te naaien. Het elastiek geknipt op maat en vastgemaakt. Gespeld net onder het merkelastiek en vastgenaaid. Daarna het merkelastiek eraf geknipt. En de broek zit heerlijk! Voor 2 euro weer als nieuw! Een echte hergebruikpyjamabroek dus van merk naar merkloos! Dochter hoefde 'm niet meer terug, tja ging om dat merkelastiek he ... Mocht er dus weer een nachtelijk avontuur plaats moeten gaan vinden door achter de hond aan te rennen in de tuin in de nachtelijke uurtjes dan kan ik in ieder geval met deze merkloze beter lopen dan de laatste keer :-)

5 opmerkingen:

  1. dat zijn de leukste 'vondsten'.
    Als je iets nog weer helemaal zelf kunt repareren.
    gr,
    Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij bent wel vindingrijk. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je zou alles eens zelf moeten doen: verbouwen van katoen, oogsten, repelen, spinnen, weven/breien, knippen, naaien. Zoveel werk en dat zo maar weggooien, nee dat kan ik niet :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.