zaterdag 25 juni 2011

Rijbewijs verlengen

Ik had het verlengen van mijn rijbewijs zo lang mogelijk uitgesteld omdat iedere dag er eentje langer is over tien jaar. Wie dan leeft, wie dan zorgt natuurlijk, maar dan zit ik ook in de categorie van me te laten testen. Misschien wil ik dan wel helmaal nooit geen auto meer rijden, want mijn hobby is het zeker niet. Ik rij alleen maar in de mijn directe omgeving en vermijd snelwegen. Ik haat het om als sandwich ingesloten te worden door twee vrachtwagens en vermijd de snelwegen zo veel als mogelijk is. Zo'n autorijder ben ik dus geworden. De auto brengt me van A naar B en in de naaste omgeving.

Ik kan echter niet in de toekomst kijken, dus doe ik consuminderig en denk voor nu aan zo lang mogelijk uitstellen. Dat dacht ik tenminste. Het rijbewijs zou op de langste dag van dit jaar komen te vervallen (21 juni) en mijn laatste gelegenheid om te verlengen, was dus donderdag 16 juni. Echter, ik wist niet, of het was nooit tot me doorgedrongen, dat een rijbewijs verlengen een weekje wachten kost. En daar had ik geen rekening mee gehouden. Nu lees je wel dat mensen 25 tot 30 jaar zonder rijbewijs rijden en dan pas gesnapt worden, maar ik doe dat toch maar niet. Je zult dan net zien dat je verwikkeld wordt in iets met je rijbewijs te moeten laten zien en dan heb je de poppen aan het dansen oftewel boete betalen en dat is altijd zonde geld toch. Die stress is het me niet waard! Vandaar dus maar gewoon even 2 dagen zonder auto en dat zo regelen. Is te doen nietwaar. Wel raar gevoel dat je niet 'mag' ...

Inmiddels ben ik het rijbewijs op mijn fietsje op het gemeentehuis gaan ophalen en 'mag' ik weer gewoon legaal autorijden :-)

3 opmerkingen:

  1. Je hebt groot gelijk,dat je geen risico neemt.Ik rijd al jaren niet meer,maar houd toch mijn rijbewijs. Dat zit bij de hondenzakjes en riem om altijd mee te nemen. Kom ik ooit een slechtgehumeurde diender tegen,die zeurt over de loslopende hond,dan kan ik me identificeren en krijg hopelijk geen of maar één boete. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hè gelukkig dat je iig weer mag rijen. 'k Had hetzelfde. Na drie maanden zonder 't weten zonder geldig rijbewijs te hebben rondgetuft, durfde 'k het niet aan om door te rijen.
    Je zal maar een, al is't nog zo klein, ongelukje hebben, dan ben je ook niet verzekerd.
    Wijs besluit om eventjes niet te rijden, groet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het waren voor mij maar twee dagen zonder rijbewijs, het was mooi weer, dus was geen probleem om geen risico te lopen. Meestal fiets ik toch naar mijn werk, behalve als ik aansluitend boodschappen ga doen is het handig de auto mee te nemen.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.