donderdag 23 juni 2011

Bye Bobo

Ik kon het vorige week hier maar niet beschrijven dat ik vorige week onze kater Bobo heb moeten laten inslapen. Het is dan ook best snel na Mimi (8 november 2010). Op mijn andere blog heb ik het uitgebreid beschreven wat er is gebeurd. Voor op een consuminderblog als dit beperk me nu alleen maar tot het concrete feit. Het is gebeurd op tweede Pinksterdag. Een normaal tarief voor een consult is 31,75 en het weekendtarief (of op feestdagen) 74 euro. Afhankelijk van wat een dier heeft, bekijk ik of het kan wachten met een consult en of ik een dagje kan wachten zodat het geen weekendtarief hoeft te zijn. Nu kon het niet anders, ik wilde hem niet zien lijden. In het geval van Bobo wilde ik meteen gaan omdat het diertje hele erge pijn had. Op zo'n moment interesseert het me echt niet dat ik 2/3 meer moet betalen in het belang van het dier.
Rust zacht lieve Bobo.

7 opmerkingen:

  1. Wat een verdriet en een missen. Er breekt altijd een stukje van je hart af. Maar je hebt goed gehandeld om hem niet te laten lijden. Denk maar dat hij een goed leven heeft gehad bij jou. Er zitten veel katten in de kattenhemel die bij mij gewoond hebben en ik heb ze intens lief gehad. Vergeten, nee, nooit. Lieve herinneringen, zoveel....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel veel sterkte, ik heb mijn kat 10 jaar geleden in moeten laten slapen en kan er nog steeds verdrietig van worden. Ik heb nu sinds een paar jaar weer een nieuwe, maar moet er niet aan denken dat daar iets mee gebeurt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat moeilijk Marianne. Sterkte met die leegte en het missen. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als je dieren pijn lijden heb je geen keus en over die centen kom je wel weer heen. Maar je kater die zul je missen. Heel veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gecondoleerd.
    Ik weet hoe het voelt om zo een lieve familielid te moeten missen.
    Gr,
    Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heb het hele verhaal gelezen op je andere blog.. wat zijn jullie ontzettend lief voor hem geweest, hij had geen beter huis kunnen treffen.

    Het is altijd weer zo'n ellende waneer je een dier weer moet laten gaan.
    Wens jullie dan ook heel veel sterkte met het verlies van jullie bobo.

    Op de foto is het een prachtig dier!

    Wij hebben 4 katten, 3 zitten er precies achter elkaar kwa leeftijd.. 12/11/10/5 hou mijn hart vast voor als er 1 overlijd ze hangen zo erg aan elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bedankt voor jullie lieve reacties.
    Ik merk het goed aan het voedsel nu. Er blijft tegenwoordig over en dat was nooit zo. De hond krijgt nu de restjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.