zaterdag 11 juni 2011

Binnentemperatuur

Vandaag vroeg ik aan een vriendin hoeveel graden het bij haar thuis binnen was en dat bleek 19 te zijn. Aangenaam en lekker dus en dan hoeft de verwarming niet aan. Ik woon in een erg koud huis met veel hoge bomen erom en bij mij binnen is het maar 14 graden. Dat gaat zo dadelijk in de avond nog verder zakken. Buiten is het stukken warmer! Binnen is het niet erg prettig momenteel, ondanks warme kleding. Ik ben dan ook geneigd de cv aan te zetten, wat ik ook altijd deed. Echter door de bijbetaling van energie dit jaar doe ik dat toch maar niet.
Met warme dagen is het heerlijk hier en goed uit te houden, maar met normale temperaturen en in de winter is het echt te koud. Boven is het ietsje warmer (16) en op zolder (19) weer iets hoger. Ik ga het dan ook vandaag maar wat hoger opzoeken omdat ik nu door en door koud ben, tot mijn botten toe inmiddels. Voortaan moet ik maar een plan B (boven) en C (zolder) toepassen wil ik door blijven consuminderen met energie. Tenslotte is er overal nog genoeg te doen. Ik ga me daarom maar snel nu in 'hogere sferen' begeven en dat houdt dus ook helaas in zonder internet ;-)

7 opmerkingen:

  1. Dat is wel lastig.
    Bij ons is het net andersom.
    Onze tuin is naar het zuiden en de achterkant is een glazen wand. Zelfs in de winter moeten wij soms het zonnescherm uitdoen.

    Gr,
    Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat erg Marianne. Want kou maakt echt,dat je helemaal onbehaaglijk voelt. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, Wat vreselijk koud is dat bij jou binnen. Om het hier binnen lekker warm te krijgen en het is nu 19 grden, laten wij het zonnescherm zo min mogelijk zakken. Je zou kunnen kijken of er een paar boomen gekapt kunnen worden. Gr. LZV

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Daar ben ik inderdaad mee bezig om een paar bomen te laten kappen. Ik had een adres, maar die man was ineens verhuisd en via via ben ik gelukkig weer achter zijn nieuwe adres gekomen. Zijn bedrijf bestaat gelukkig nog steeds en is zeker de helft goedkoper dan een hoveniersbedrijf. Volgende week ga ik bellen, want twee bomen overladen mijn dakgoot ieder jaar ook te erg. Ik probeer het in fases te laten doen want ik ruim hetzelf altijd op, dat scheelt ook veel geld dan het mee te laten nemen. Ook de stronken laat ik altijd zitten. Dus komende tijd moet ik mijn handen en voeten even laten wapperen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat koud! Bij ons staat de hele dag de zon erop. Wij laten het scherm zakken, maar het is toch 21 graden. 's Avonds vaak 23 graden.Ook met slecht weer, komt de temperatuur niet onder de 20 graden.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vroeger in mijn jeugd (ben nu 58) was er geen centrale verwarming en in de winter stonden de bloemen op de ramen. Mijn moeder maakte altijd een warme kruik die zij voor het slapen in mijn bed legde. Wat ik van haar heb geleerd is, dat je je voeten altijd warm moet houden, want als je voeten warm zijn en je kleed je warm dan heb je het niet zo snel koud. Hier in huis is centrale verwarming, maar ook wij proberen deze niet te hoog te zetten en daarbij ons warm te kleden. Vorig jaar heb ik een warme woondeken gekocht, heerlijk over je benen in de avonduren en dan links en rechts een hond naast je op de bank, is het heerlijk warm vertoeven.
    Hartelijke groet,
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bij ons verschilt het heel erg, aan de voorkant en boven kan het lekker warm zijn, i.v.m. de zon, maar onze kamer is echt heel koud. Ik heb nu de verwarming niet aan, hij gaat alleen bijbranden als het minder dan 15 graden wordt, maar als het zo zonnig blijft, dan verwacht ik eigenlijk niet dat dat gebeurt, tot oktober ofzo. Het is inderdaad lekker om de verwarming dan flink aan te zetten, maar het helpt je weinig; het is lekker om het even warm te hebben, maar je moet eigenlijk dan daarna ook de verwarming aanhouden en misschien zelfs bijstoken (je went aan kou, maar ook aan warmte), om het behaaglijk te krijgen.

    Ik word ook wel eens vreemd aangekeken als ik zeg dat het zo koud is, maar aan de andere kant; weer honderden euro's bijbetalen is ook niets. Ons voorschot is nu wel wat omhoog, maar dat is nu al heel veel, dus ik houd liever wat speling. En met dit weer kan ik ook buiten zitten, of klussen, krijg ik het ook warm van!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.