woensdag 25 mei 2011

Zooooooo krom ...

Ik ben vorige week begonnen om de ruimte tussen mijn garage en die van de buren op te ruimen omdat dat al jaren niet meer was gedaan. Een heel smal paadje aan mijn kant van de tuin, meer een wegglippaadje voor de dieren en voor wat opslag. Zo had ik er wat palen neergelegd en daaroverheen oude matjes. Echter door de bomen en van de daken is er een hoop compost ontstaan en moest ik gaan graven en heel wat sjouwen om al dat compost elders in de tuin te brengen. Dat is niet even snel gedaan en dus verdeel ik het over een paar dagen.

Er kwam een oude (gedeukte) bumper van mijn vorige auto te voorschijn, die ik toen per se van die automeneer van de verzekering moest bewaren, al zag ik er zelf het nut toen niet van in. Helemaal van plastic, dus ik dacht die is prima voor de ophaaldienst van plastic. Zo gezegd, zo gedaan, maar nadat ze waren geweest, lag daar de bumper heel zieligjes alleen te wezen bij de boom en hadden ze die niet meegenomen. Toch had ik eerder ook plastic tuinstoelen en een tafel daar zien staan. Of die wel meegenomen zijn, vraag ik me nu wel af. Maar dat zal dan wel een regel zijn dat alles in hun speciale doorzichtige plastic zakken aangeleverd moet worden. Of het moet naar de milieustraat worden gebracht, uren wachten in de zaterdagrij en het tegen betaling zelf dumpen in de container?
Dit houdt voor mij dus in om 3 x dat ding in stukken te zagen en in drie speciale extra plastic zakken te stoppen. Hoe krom kun je het maken? Die plastic bumper weegt amper iets, is te tillen met je pink. Ik doe graag mee met scheiden van afval, maar zoiets gaat me dan toch net ietsje te ver! Veel moeite en meer plastic afval zo ook nog. Met 1 x zagen kan het gewoon in 1 x mee in de grijze bak (en nog veel ruimte over) en dat scheelt me dus toch 2 x minder zagen met een zaagje dat steeds stropt en ermee stopt. Er is een grens ... ook een milieugrens!

5 opmerkingen:

  1. Het is krom. Mijn man verwisselt een enkele keer zelf een band van zijn motoren. De milieustraat accepteert die niet. Ook die gaat in stukken in de grijze bak. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is inderdaad wel heel krom. Nou ja, deze oplossing is toch ook prima? Het is niet dat je dagelijks bumpers weggooit...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Te gek voor woorden!!

    Dan maar in de grijze, zit niks anders op!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat komt door het soort plastic afval. Wat in die plastic zakken moet is verpakkingsmateriaal van plastic. Dingen zolas tuinstoelen zijn geen verpakkingsmateriaal, maar gemaakt van samengesteld plastic en dat kan niet meer gerecycled worden. Dus die bumper zal ook van samengesteld plastic zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed dat je zo'n grote klus in stappen doet. Anders zinkt je de moed in de schoenen, en zo wordt het goed te doen.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.