maandag 30 mei 2011

Wie is de dader?

Nu sloof ik me al weken uit om mijn bessenstruikjes van voldoende water te voorzien. Niet met de tuinslang, maar met gietertjes water van het eerste douchewater of water wat onder de keukenkraan anders weggespoeld zou worden. Vorige week zag ik de rode besjes al aardig kleuren en ik dacht die kan ik vast volgende week gaan plukken. Ik had er dit jaar veel aan de enige rode bessenstruik die ik heb. Nu was ik precies drie dagen niet naar achteren kunnen lopen om ze van water te voorzien, maar er waren enkele buitjes regen gevallen, dus maakte ik me geen zorgen. Zondagmorgen wilde ik ze weer begieten en stond daar even verbaasd te kijken, al mijn rode bessen waren weg! Nog onderaan wat groene, maar verder waren alle rode besjes eraf geritst. De vogels zijn me dit jaar voor geweest! Kijk dat vind ik nu niet leuk he, ze mogen van mij de meidoorn- en sleedoornbessen al jatten, maar van eerlijke verdelen hebben ze nooit gehoord. Het is voor hen natuurlijk van levensbelang en voor mij is het slechts een gang naar de winkel om ze te kopen, maar leuk vind ik het niet. Vooral omdat ik dit jaar weer een doorstart had gemaakt met mijn moestuin en struiken. Het gaat allemaal maar langzaam, maar wat schoon was hield ik bij, zo dus ook de bessenstruiken.
Nu iedere dag maar eventjes kijken wanneer ik de witte, zwarte en kroezels kan gaan plukken. Kijken wie nu het eerste is. Zij of ik.
Ik vertelde dit verhaal aan een vriendin van me -en zo lief- komt ze me binnenkort een doosje met rode bessen van haar tuin afgeven omdat zij er in overvloed heeft. Super he!

4 opmerkingen:

  1. Ik ben bang,dat het hier ook zo gaat. Vroeger met de oude hond,deed ik een net over de bessen. En redde soms een vastzittend vogeltje. Maar deze jonge hond heeft soms de kolder en zou het net kapot rennen. groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een stuk vitrage erover doet wonderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier van hetzelfde, vorig jaar was het ook al zo.

    De zwarte laten ze wel voor me over,vinden ze te zuur denk ik! En de witte...daar blijven ze af!! Die zien ze denk ik niet!!

    Gelukkig zijn dat de allerlekkerste!!

    Groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Balen zeg! Bij ons proberen ze de aardbeien in te pikken.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.