zaterdag 14 mei 2011

Grote ergernisklus is geklaard

Vol goede moed ben ik vandaag opgestaan om veel te gaan doen. Echter ik heb heel veel gedaan, maar totaal niet wat ik van plan was. Nu weet ik ook weer precies waarom ik consuminder! Voor klussen en die door anderen te laten opknappen! En dat is vandaag gebeurd. Een ergernis minder, veel geld, maar altijd minder dan veel anderen vragen, dus in feite als je het met die ogen bekijkt, was het toch goedkoop. Nog even gecheckt als leek en het lijkt me goed. Volgende week wordt het nogmaals gecheckt omdat het gaat regenen. Dan heb ik het over de dakgoot schoonmaken, lekken repareren en de nokdakpannen aansmeren, want die lagen los. Mensenlief wat een bedrag, maar wat moet je als je het zelf niet kan of durft? Juist, ja, uitbesteden en dan goed opletten wie het goed doet en toch redelijk in prijs is. Wat is hun service enz. Dat telt allemaal mee. Ik heb hier inmiddels al heel veel ervaring mee de laatste jaren en over het algemeen ook niet tevreden. De dakgoot is nog te nieuw om weer te laten vervangen en dat is me ook te duur. Nu maar weer afwachten.

Ondertussen moest ik noodgedwongen mijn kiwi gaan snoeien anders konden ze niet bij de dakgoten. Ook balkon vegen, wat normaal niet lukt omdat het altijd onder water staat. We verwachten weer regen dus ook snel gedaan. En nu ben ik moe, maar voldaan moe. Wel wat euro's lichter, maar daarvoor heb ik nou al die tijd voor gespaard, dus moet ik niet meer achterom kijken.

Hup nu de volgende grote klus laten uitvoeren. Het kan volgende week, weer redelijk in prijs, maar samen ineens is het toch een hikbedrag. Ik denk nog even na, maar ik weet dat ik toe moet happen. Ik heb een grote lekkage op zolder en als het regent staan daar emmers. Het zou toch wel erg fijn zijn als dat gemaakt is, want anders heb ik straks nog meer schade binnen dan ik nu al heb. Poeh poeh, duur weekje, maar ja daarvoor sjouw ik met emmertjes water naar de tuin en let op alles wat maar kan bespaard worden. Het moet gewoon, klaar uit.

Het werkt ook aan twee kanten. Ik ga boodschappen doen en ik koop totaal niets overbodigs. Ik ben weer aardig goed bezig al zeg ik hetzelf! Moet wel, want ik moet weer sparen voor de volgende klussen!

5 opmerkingen:

  1. Zo blijven we aan de gang, he. Die arbeidskosten zijn zo hoog. Maar evengoed fijn weekend, verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, misschien ben je inderdaad netoptijd voordat de btw weer omhoog gaat. In elke geval weet je nu weer waar je het voor doet. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dan bofte je wel,dat het de laatste tijd niet veel regende. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn toch?
    Ik snap precies wat je bedoelt. Wij klussen juist zelf (maar ik heb een 'professionele amateur-klusser' in huis) zodat wij de bio boodschappen kunnen betalen.

    Iedereen heeft andere redenen en dat is juist heel interessant om te lezen.

    Groetjes,

    Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo gaat het hier ook een beetje: flink consuminderen, hard werken en hard sparen, om vervolgens verbouwingsklussen die we zelf niet kunnen (dat zijn er nogal wat) uit te laten voeren. Soms voelt het wel een beetje zonde, maar als iets eenmaal af is, merk je niets meer van dat geld. Gelukkig maar ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.