vrijdag 8 april 2011

Vrije dagen

Gisteren gaf ik al aan dat er een lang weekend aan zat te komen. Ik kwam er afgelopen week ineens achter dat het onderhand wel weer eens tijd werd wat vakantie, maar ook seniorendagen in te plannen voor het komende jaar. Nou voel ik me nog helemaal geen senior, want dan denk ik aan een andere leeftijd, meer aan pensioen e.d. Maar goed, ik heb dus wel seniordagen te goed en daar maak ik natuurlijk wel gebruik van. Ten slotte staat vaak genoeg mijn energie na een lange dag op 0,0. Met wat minder werken, laad ik juist weer energie op, terwijl ik toch genoeg doe op zo'n vrije dag. Alleen wat ik thuis doe moet niet en kan ik desnoods uitstellen zo lang als ik wil. Uitzonderingen natuurlijk daar gelaten wat wel echt moet. Op mijn werk heb ik vaak ad hoc met deadlines te maken waardoor de adrenaline hoog staat. Zodra ik dan thuis ben, voel ik dat pas.

Om de twee of drie weken heb ik nu een maandag vrij. Heerlijk! Een ander zou misschien kiezen voor een vrijdag, maar dan is het juist rustig wat mensen betreft en dan werk ik veel relaxter. Op maandag is het vaak een aanhoudend geruis van stemmen om me heen. Dan heb ik het niet alleen over stemmen van collega's in zo'n open kantoortuin, maar ook om het kwartier dat een klas wordt losgelaten op een speelplaats naast ons gebouw, pal naast onze 'kantoortuin'. Ik ben zo iemand die zich dan heel moeilijk kan concentreren bij geschreeuw, gebel en geroezemoes. Daarom plan ik bepaalde opdrachten voor rumoerige dagen en andere waar ik me moet concemtreren juist op de woensdag- en vrijdagmiddag.

Maar voor nu breekt een lekker lang weekend aan, waar ik weer genoeg te doen heb. Niks moet echter dan. Geen deadlines. Een normaal lijstje met wat ik wil doen en heel belangrijk in alle rust! Kwetterende vogelgeluidjes zijn toegestaan ;-)

2 opmerkingen:

  1. Geniet van je lange weekend. Mooi weer 3 dg lang. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als het weer ook nog wat meezit en dat lijkt er wel op, kun je helemaal genieten. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.