zaterdag 23 april 2011

Planning en realiteit

Heerlijk vooruitzicht: een lang weekend met mooi weer! Ik hoef de deur niet meer uit, genoeg boodschappen in huis. Bovendien zijn er toch altijd veel winkels open op twee Paasdag, dus in nood, weet ik de weg. Geen sjieke of doordraagkleding deze dagen, maar kleding die vies mag worden in de tuin. Plannen genoeg in ieder geval.

Eigenlijk heb ik altijd veel meer plannen dan ik in werkelijkheid kan doen, maar het is totaal geen ramp dat maar een kwart gedaan wordt. Eigen baas tenslotte over mijn planning. Als ik besluit niks te willen doen, kan dat zelfs ook. Op dit soort dagen moet je tenslotte ook je rust nemen. Als het allemaal meezit wil ik de tweede moestuinborder achter in mijn 'ontginnen'. Ook moet ik heel nodig gaan voorzaaien binnen en ook daarvoor ruimte vrij maken bij de vensterbanken.

Als ik niet verdwaal in mijn tuinbezigheden en daar wil blijven rommelen, maar ook wat afwisseling wil, ga ik weer verder met het buitenverfwerk waar ik vorig jaar ben gebleven. Met deze dagen ga ik toch liever niet verder aan de voorkant van het huis, maar bij mijn achterdeur ziet toch niemand me bezig. Er zullen met deze dagen wel veel wandelaars richting bos gaan en dan ben ik niet graag daar aan het verven. Zij in hun opperbeste paaskleding en ik heel armetierig in verfplunje ... nee dat liever niet, dat voelt ook voor mij niet lekker.

Als het meezit wil ik zelfs een zelfbouwpakketje in elkaar zetten, een bankje, een kasje (dan kan ik daar ook in zaaien) of een rozenboog (voor mij is dat dan een frambozenboog).

Mijn borduurwerkje (Victoriaanse letter M) en het haken van de vitrage zullen ook wel regelmatig even aan bod komen. Maar voor hetzelfde ga ik weer wat hexagonnetjes maken (zeshoekjes voor stoffen bloemen voor een quilt) of weer wat 'zandlopertjes' erbij maken. Kortom ik heb ook veel zin in mijn hobbydingetjes. Hiervoor maak ik geen plan en doe net waar ik op dat moment zin in krijg.

Zodra de hongerige muggen weer gaan zoemen en op me landen, verdwijn ik pas weer naar binnen. Ook achter de pc heb ik nog het een en ander te doen. Er liggen nog een stuk of wat (denk 10) kassabonnetjes die ik in mijn kasboek moet invoeren. Verder nog het een en ander uit te zoeken op internet. Misschien nog wat lekkers bakken.
Mijn planning is daarom heel open en ik kan alle richtingen nog op. Dat is het fijne van vrije dagen in het zicht. Net zoiets als een bedrag hebben en bedenken waar je het aan zal uitgeven of sparen. Dan kan je ook alle richting nog op.

6 opmerkingen:

  1. Ik noem dat alles "alles mag,niets moet-tijd". Fijne vrije dagen. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk. Dat zijn vaak heel productieve dagen die je met een groot gevoel van tevredenheid in bed doen belanden. Geniet er maar volop van!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel herkenbaar.
    Van het nietsen word ik onrustig.
    Maar als je wel kunt nietsen, is dat een gave.

    Groetjes en fijne pasen!
    Gr,
    NZ

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk, maar vaak ben je op die dagen zo moe dat je eigenlijk nergens zin in hebt, tenminste dat was bij mij altijd het geval. Geniet lekker van alles, fijne paasdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Op de dagen dat ik geen planning maak doe ik het meest lijkt wel, of ik dan beter kan presteren zonder "druk" ofzo. Ik ga net als jij veel tijd buiten doorbrengen dit weekend, fijne pasen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tje, dat zijn plannen voor 3 weken vrij ;-))

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.