dinsdag 26 april 2011

Ongewenste kattengeurtjes

Jaren geleden ben ik bij toeval er ooit achtergekomen wat nu echt het beste helpt om geurtjes van kattenongelukjes en ongewenste geurvlaggen weg te werken. Dat is gewoon een sopje maken van Biotex, daarmee flink deppen en op laten drogen. Na het opdrogen is de geur meestal weg. Soms nog eens herhalen als het nodig is.
In het verleden had ik al diverse middeltjes gekocht en allerlei tips van anderen toegepast, maar nooit resultaat gehad. Van azijn wordt de geur bijvoorbeeld nog veel erger. Groene zeep maakt het dan wel goed ontsmettend schoon, maar de geur blijft. Ook soda gaf niet het resultaat wat ik hoopte. Ik probeerde echt van alles uit en kwam bij toeval ook uit bij Biotex. Ik heb dan ook altijd een pakje van dit merk in huis voor noodgevallen!
Psssstt ... komt door de enzymen, die lossen dit op!

8 opmerkingen:

  1. maar wat ik daar weer van hoorde is dat biotex de kat wel vaak triggert om die biotexgeur ( enzymen) weer weg te willen werken en je zodoende de kattenpisplek in stand zou houden... dus ik durf dat nooit met biotex te doen, ben benieuwd naar jouw ervaringen..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb nooit biotex in huis, want ben er allergisch voor. Schoon wordt het ook met zeep (olijf- of driehoek)sopje met een scheutje citronellaolie. Triggeren, tja.... vooral als er al een kat in huis is, komen vreemde katers even een geurvlag geven. Heb nog geen afdoende methode gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn ervaring is dat het NIET triggert. Als ze eenmaal een vast plekje hebben, gaan ze er sowieso vaker. Als dat een plekje is wat ik niet wil, maak ik het schoon en daarna zet ik er iets bovenop. Meestal zijn ze het na een tijd weer vergeten. Overigens doen dat hier alleen dieren die zich op dat moment niet lekker voelen of hele oudjes. Normaal gesproken dus niet.
    Ik wil echt alleen maar Biotex, dat is het enige hier wat werkt om de geur zo snel mogelijk te laten verdwijnen. Boven de azijn bv ruik je ook de plaslucht nog en dat heb je met Biotex niet meer. Ik dweil er soms ook mee.
    Met andere middelen wordt het wel schoon, maar de geur blijft veel langer hangen is mijn ervaring.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die enkele keer,dat de hond op het wollen kleed spuugt,dep ik het met een sopje van wolwasmiddel. Het kleed blijft mooi en voor mijn neus is de geur weg. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zitten denk ik ook enzymen in die goed werken Izerina :-)

    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bedankt voor de tip, ik zal het eens proberen.

    In onze garage, waar het kattenluikje zit, komen vaak katten die niet van ons zijn en die sproeien overal. Die zijn ook niet 'geholpen' dus misschien dat het daar mee te maken heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @ Willeke: dan zijn ze hun geurvlag aan het uitzetten om hun territorium te vergroten. Je hebt er soms van die hele brutale exemplaren bij. Ook mijn dieren zijn op de hond na allemaal 'geholpen'. Ik krijg ook regelmatig bezoekers in de tuin. Ook de hond zet graag zijn geurvlag weer over die van de poezen in de tuin. Er wordt wat afgeklaterd daar! Van sommige katers kan de geur zo penerant zijn, vooral als ze binnen zijn geweest. Dan helpt Biotex het beste. Ook niet acuut, maar die lost het op met de enzymen, het is tenslotte een voorwasmiddel. De plek zelf nog een keer extra behandelen en na verloop van tijd is de geur weg. Dat heb je met andere sopjes vaak niet heb ik gemekrt en blijft die geur maar hangen.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.