zondag 17 april 2011

Kortingstickers

Ik neus graag in bakken waar producten met kortingstickers in liggen. Zo ook bij de natuurwinkel (veel winkels heten overigens nu EkoPlaza) omdat deze stickers met 25 en 50% geven. Regelmatig haal ik wat uit die bakken, dat maakt de prijs wat 'zachter' en ben je ook eerder geneigd om iets nieuws uit te proberen. Dat geeft nou juist de kick om het winkelen leuker te maken, want normaal winkelen vind ik niks aan.
Dit keer lagen er zakjes met kleine aardappels (50%), vast de laatste uit een kist, maar voor mij totaal geen probleem dat ze zo klein zijn. Ik kook ze in de schil om de vitaminen en mineralen niet weg te hoeven gooien. Biologisch zijn ze ook. De ene zak met rode aardappeljes had hele kleine uitlopers en die wil ik verder laten uitlopen en poten ergens in mijn tuin. Ze waren allemaal een tikkeltje verrimpeld, maar na een nachtje in schoon water zijn ze weer allemaal rimpelvrij. Dat zou voor ons ook een uitkomst zijn. Helaas komen wij juist gerimpeld uit het water ;-)

Ook lag er dit keer zo'n puntige lichtgroen bloemkooltje in de bak, een Romanesco bloemkooltje. Nog nooit geproefd, dus hupsekee in de winkelwagen, met een sticker van 50% erop wil ik dat gokje wel wagen. Het leukste gebeurde bij de kassa. Nergens een prijsje te bekennen in de winkel en daarom mocht ik het zo gratis meenemen. Super aardig toch! Daar eet ik weer twee keer gratis van. En daar houden wij consuminderaars toch van nietwaar ;-)

10 opmerkingen:

  1. ben benieuwd naar je aardappelen in je tuin , goed gescoord, en hoe smaakte dat bloemkooltje? , geniet ervan , liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, smaakt zo'n groene nu anders dan een witte bloemkool?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja dat zijn leuke koopjes. Ik had deze week ook zo 1. Ben benieuwd of dat wat wordt met aardappelen in de tuin maar wie weet levert het wat op. Hier lukt het niet op turfgrond.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is dubbel geluk dus met die romanesco bloemkool!
    Goede kortingen trouwens bij jouw natuurwinkel. Bij ons zijn de kortingen nooit zo hoog, helaas...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh lekker zo'n romanescokooltje, ze zien er zo feestelijk uit en voor een wel heul feestelijk prijsje, Mazzelaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Helaas kent de bio-winkel waar ik koop alleen maar gewone weekaanbiedingen.Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wij kwamen laatst ook een pot met vergeten aardappels tegen. Vol met uitlopers dus niet meer zo lekker om te eten. We hebben ze in de moestuin geplant en de hele grote aardappels zelf doorgesneden. Alles wat geplant is , is ondertussen opgekomen dus hebben we van de zomer lekker verse aardappels van iets wat een ander weggegooid zou hebben. Heerlijk gezicht om te zien een volle moestuin. Gr. Cisca, Servie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beetgaar gekookt en smaakt naar bloemkool :-) Deze was knapperig. Ik heb het echter met een lepeltje groentebouillon gekookt dan geeft het een lekker smaakje.

    Ik heb hier alleen zandgrond, dus aardappels doen het hier meestal wel goed. Het bordertje in de tuin is nu half schoon, daarom kon ik de aardappels nog niet poten. Vast deze week wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wij eten alle groenten op, proberen alles uit.
    Maar de Romanesco geef ik altijd weg. Waarom?
    Omdat ik het vind lijken op een Alien. Ik kan er niets aan doen.
    Het zal wel lekker zijn maar ik vind het er eng uitzien. En lach me niet uit, iedereen heeft een tik. Mijn tik is dat ik bang ben voor de Romanesco...
    Gr,
    NZ

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ze zien er ook wel futoristisch uit, vreemde vorm met die punten.
    Het doet mij alleen denken dat deze groente 'ontworpen' is.
    Ik heb het geproefd nu. Ik ben geen bloemkoolfanaat dus dit zal ik ook niet vaak eten :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.