zaterdag 5 maart 2011

Excuses voor de taalfoutjes

Het is al weer een poosje geleden dat ik een aantal blogjes in het voren had. Ik hoefde me alleen maar te bekommeren om een bijpassende afbeelding. Maar die voorraad slonk na een tijdje bloggen, zo ook de onderwerpen en zo kwam het dat ik iedere avond laat nog snel naar een onderwerp zocht om te beschrijven. Ik mijmer een beetje over de voorbijgaande dag en denk dan of er iets bij zit wat ik kan beschrijven dat direct of indirect een link heeft naar het consuminderen. Als dat me dan nog geen onderwerp oplevert, loop ik mijn huis door en dan komt er vaak toch nog wel iets. (Al denk ik vaak dat het me niet zal lukken die dag...)
Ik herlees het, zoek een afbeelding in mijn voorraadje of maak er nog alsnog een, dan weer even overlezen en pas dan publiceer ik het. Helaas door het tijdstip van de dag, zeg maar gerust nacht..., zie ik veel voor goed getypt aan, terwijl ik de volgende dag het toch echt merk er flink naast getypt te hebben met mijn slaperige kop of zelfs woordjes te hebben vergeten. De volgende dag lees ik het weer 'vers' en dan valt het meestal wel op. Het zal ongetwijfeld ook wel te maken hebben met vermoeiende ogen die wat ouder worden, maar ook met de snelheid van typen met de ene en de andere hand gek genoeg. De ene typt sneller en dan krijg ik soms rare woorden op mijn scherm te zien!
Dus mijn excuses voor mijn gemaakte typfoutjes. Ik probeer het later altijd wel weer te corrigeren.
Denk maar zo, het was weer laat dat ze dat schreef ;-)

5 opmerkingen:

  1. Ook ik maak typfouten. Ik ben licht dyslectisch en herken het woord niet meteen als fout bij het overlezen. Troost je,je bent niet de enige. En het gaat toch om de inhoud?Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er zit toch een toets waar je de taalfouten meteen herkend, althans de meesten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben natuurlijk de laatste die hier over valt.Wnt zelf maak ik ook regelmatig foutjes Ik heb wel eens gedacht ik had mijn blog dislexya moeten noemen haha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh ik zit er hier ook regelmatig haast hoor. Het stomme is dat ik de fouten pas opmerk nadat ik het geplaatst heb, terwijl ik tig keer een blog doorlees voordat ik deze verstuur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben ook maar een mens he en nog steeds geen computer ;-)
    Ik zie ze ook vaak pas een dag later.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.