maandag 15 november 2010

Led-lampje bij pc

Zaterdagmiddag heb ik een led-lampje gekocht bij het Kruidvat voor 6 euro. Als je het lampje 3 uur per dag laat branden dan zou het 25 jaar meegaan volgens de verpakking. Raar idee om geen lampjes meer te kunnen verwisselen. Een echt wegwerpproduct. Ik sta er eigenlijk bij nader inzien niet helemaal achter (had dit niet in de wnkel gelezen), maar straks heb je weinig keus als alle lampen zo worden gemaakt. Ik had dat al eens gelezen dat dat de toekomst wordt. Ik ben blij dat ik eindelijk weer licht heb bij de pc en breng het daarom niet terug. Het geeft voor 30 Watt aan licht en is in feite maar 2 Watt, dus goedkoop aan energie. Daarbij de 6 euro verrekend over 25 jaar verspreid is dat 0,42 eurocent per jaar.

Afgelopen weekend heb ik wel wat kassabonnetjes weer verwerkt in mijn digitale kasboek, maar ben nog niet helemaal bij omdat ik ook andere familieverplichtingen had. Maar een beginnetje is weer gemaakt. Zoveel is het niet eens meer; nu nog van de afgelopen 3 weken bijwerken plus afschriften.

4 opmerkingen:

  1. Dat vind ik geen duur lampje! Ik heb mijn kasboek ook al een tijdje niet bijgewerkt. Ik weet niet wat dat toch is, maar ik heb de grootste moeite om de discipline op te brengen dingen op te schrijven...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb ook twee van die lampjes gekocht voor boven de bedden van de kids. Ik heb al zitten puzzelen hoe ik dat ledlampje er nu weer uit moest krijgen als ie op is, maar dat kan dus helemaal niet. Ik zat er dus ook mee in mijn maag dat je die dingen dus na een paar jaar zo maar weggooit. Ik vraag me dan ook af of we daar nou werkelijk wat mee opschieten.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik dacht dat ik gelezen had,dat de losse ledlampen met warm licht er aan komen. Dat ze er nu alleen nog in de 40 watt uitvoering zijn.Maar dat de zwaardere lampen ook gaan komen. Alleen zijn die exemplaren nog heel duur. Net als de eerste spaarlampen. Trouwens,als je spaarlampen gebruikt,gaan die ook lang mee.(is de bedoeling). Groeten IZerina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Soms lukt het heel goed, andere tijden weer niet om een kasboek bij te houden. Niet zo gek hoor :-) Zeer herkenbaar! Ik haal het wel altijd in. Ik hou het al bij sinds 2005.

    Wegwerpartikel wordt het zo. Aan de andere kant als het 25 jaar meegaat... is het dan nog wel mooi en heel?

    Ik heb echt een dubbel gevoel wat betreft spaarlampen. Er zit kwik in, niet al te gezond! Ik heb ze wel, maar niet door mijn hele huis.
    Door het aan- en uitdoen slijten spaarlampen erg. Bv in mijn kelder heb ik een gewone sterke lamp omdat die steeds maar even aan is en ik daar geen half uur ga wachten voor het licht helder is. Ik ben nog niet echt in de ledlampen 'gedoken' dus weet er nog niet veel vanaf.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.