maandag 22 november 2010

Accessoires en sieraden

Een grote omzet gaat om in de verkoop van accessoires en sieraden. Velen zijn er dol op en er zal weer heel wat verkocht worden voor de feestdagen. Het duurste merk is soms nog niet duur genoeg. Zowel mannen als vrouwen vallen erop. Het kan mij echter totaal niet bekoren al die sieraden en al dat geglitter, nooit gehad eerlijk gezegd. Sieraden doen me echt niets. Als tiener en als adult had ik wel wat goedkope sieraden, maar die waren op een hand te tellen en rnaakten meer onderdeel uit van mijn kleding. Ik draag ook al jaren geen horloge meer, omdat ik het alleen maar vervelend vind. Soms is dat wel eens lastig, maar over het algemeen kun je het dan nog altijd vragen. Het voelt gewoon erg vrij aan om zonder tijd te leven. Toen ik er nog eentje droeg, keek ik veel te vaak. Zelfs een gsm gebruik ik alleen als ik echt bereikbaar moet zijn, maar twee mensen hebben dat nummer van mij gekregen. Vergeet het zelfs steeds op te laden. Ook ben ik geen sjaaltjesmens. Ik wil ruimte en lucht rondom mijn hals. Afgelopen week heb ik het toevallig nog eens na jaren geprobeerd, maar het is echt niks voor mij zo'n sliert dubbel om mijn hals gedraaid. Uitzondering voor mij vormt een riem, maar puur uit noodzaak omdat anders een paar van mijn broeken spontaan afvallen onder het lopen. Er zit een rechthoekige gesp op en die maakt al mijn T-shirts die ik daarover draag stuk (kleine gaatjes) want ik kom daarmee net tegen mijn bureau aan. Om zo snel mogelijk van dat onding af te komen en mijn kleding te sparen (dus ook geen geld uit hoeven te geven voor nieuwe), ga ik in mijn vakantie al mijn broeken zo inhalen in mijn taille dat ik ook geen riem meer nodig heb (weer wat voor mijn vakantieplanning).
Ik weet niet of ik een uitzondering daarmee ben, want uit reclames zie je toch wel dat er een behoorlijke markt voor accessoires en sieraden is. Ik voel mij echter leeg zonder boeken. Maar gelukkig hoef ik die niet op of aan mijn lichaam te dragen :-)

4 opmerkingen:

  1. Boeiend,dat verschil in mensen. Ik voel me kaal zonder oorbellen,armband en horloge.In de loop der jaren heb ik een aantal sieraden gekocht en geerfd.Die zijn me vertrouwd geworden.Ik houd van mineralen. Een aantal sieraden met bv tijgeroog heeft een mevrouw ooit speciaal voor mij gemaakt. We ontwierpen ze samen. Mijn gouden armband,kettingen en oorbellen hebben allemaal een verhaal. Ik denk dan aan de mensen,die dat eerder,soms al eind 1800 droegen. groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb ook niets met sieraden, ik draag 1 gouden kettinkje , altijd hetzelfde, haha, ik ga je blog volgen , interresant, liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Herkenbaar! Ik kan ook geen sjaaltjes om mijn hals 'velen' net zo min als kettingen e.d. Coltruien zal ik ook nooit dragen.

    Ik draag wel een trouwring en dan nog een ring die ik ooit van mijn ouders heb gekregen. En dat is het dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Stenen en mineralen zijn wat anders. Die heb ik ook een paar los, zelfs eentje aan een ketting (draag het echter nooit). Mooie symboliek en voor je gezondheid.

    Hier dus ook... nooit coltruien :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie.